RAMAZAN PİDESİ

Author: LUGAS // Category:
Ramazan geldi geçti ekleyemedim bu tarifi ama olsun ara sıra canınız pide isterse kendiniz yaparsnız sıcacık yersiniz. Ramazan ayının tadı hiç bir şeyde yok gerçekten değil mi? en kötü yanı sıcak sıcak pide yiyememek oluyordur herhalde niye ramazan haricinde pide yapılmaz yapılsa da aynı güzellikte olmaz bilmem.

Bu tarifi aylardır arayıp da bulamadığım Zuhal Hanım'ın blogundan aldım. Daha önce bir kaç diziden tanıyordum kendisini çok beğeniyordum sonra bir gün Oktay Ustanın yemek programına katıldı harika şeyler yapmıştı o gün. Blog yazdığınıda söylemişti ismini biliyordum ama soyadını bir türlü hatırlayıpda internette arayamadım blogunun adresini belki iki sene filan aramışımdır gerçekten bir türlü bulamamıştım. Tesadüfen pide tarifi ararken karşıma çıktı çok sevindim çok tatlı bir bayan çok da maharatli ellerine sağlık.

Malzemeler:

250 ml. su

250ml.Süt

1 paket kuru maya(10gr)

1 çorba kaşığı silme şeker

1 çorba kaşığı silme tuz

5,5 su bardağı un

50 gr tereyağ

isteğe göre yumurta üzeri için

Yapılışı : Tereyağını eritiyoruz hafif ılıtıyoruz. Süt ve suyuda bir tencerede biraz ılıklaştırıyoruz, tereyağı ile karıştırıyoruz. Mayayı, tuzu, şekeri ve yavaş yavaş ununu ekleyip karıştırıyoruz. Ekmek hamurundan biraz daha yumuşak olacak şekilde kıvam aldırıp iyice yoğuruyoruz. Hamurumuz hazır olunca üzerini örterek bir saat dinlenmeye bırakıyoruz.

Dinlenen hamurumuzu yağlayıp unladığımız ve ya yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize alıyoruz. 1-2 kaşın un ve azıcık suyla ayran kıvamında bir karışım hazırlıyoruz.

Hamurumuza bu karışımdan sürerek kaşık ve ya el yardımıyla pide şekli veriyoruz üzerine susam, çörek otu serpip , önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz.
Kenarda ki küçük pidecik kızımın ellerinden:)
Ben pidenin üzerine bir küçük yumurta çırpıp sürdüm . Yumurta sürmeyecekseniz fırında pişmeye yakın üzerine sıvı yağ sürüp pişirmeye devam edin.

Afiyet Olsun..





0 Responses to "RAMAZAN PİDESİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...