Ayranlı Poğaça ve Sobe

Author: LUGAS // Category: ,


Fırından çıktığında yumuşacık olan bu poğaçaları yaparken kenarlarını sıkı sıkı kapatmayı unutmayın. Ben kapattım sansam da pişerken fırının camından baktığımda hoş bir görüntüyle karşılaşmadım. :)

Malzemeler:

  • 50 gr tereyağı eritilmiş (ben zeytinyağı kullandım)
  • 1 yumurta sarısı ve beyazı ayrılacak
  • 1 çay bardağı koyu ayran
  • 1,5 su bardağı un (ben 2,5 bardak kullandım)
  • 1 tutam tuz
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • rendelenmiş kaşar peyniri
Yapılışı:

Derin bir kapta ayran, yumurta akı ve yağı karıştırın. Un, tuz ve kabartma tozunu ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun. Un az geldiyse ekleyebilirsiniz. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın. Elinizle açıp içlerine 1-2 tatlı kaşığı kaşar rendesi yerleştirin ve poğaça şekli vererek sıkı sıkı kapatın. Yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış tepsiye aralıklı olarak yerleştirin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susam veya çörekotu serpin. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Afiyet olsun..

* Tarif Lezzet dergisinin Eylül-2005 sayısından alınmıştır.

Sevgili cennet bizi sobelemiş. Ben de cevaplayayım o zaman :).

Yaptığım 4 iş:

  • Sekreterlik (üniversite hazırlıktan sonra ablamın çalıştığı firmanın ankara ofisinde 3 ay)
  • ÖSYM'de geçici eleman olarak (yine üniversitede yaz tatilinde)
  • Web sayfası tasarımı ve tanıtım filmi hazırlama (öğrenciyken Özdemirle birlikte çalışmıştık) ayrıca deşifre işi
  • Kalıcı işim programcılık (2 yıldır)
Defalarca izleyebileceğim 4 film veya dizi:

Aslında bir dizi veya filmi defalarca izleyemem. Ama sevdiklerimi yazayım.

  • Hayat Bilgisi (dizi)
  • Yabancı Damat (dizi ve yukarıdakiyle ikisi çakışıyor :))
  • Kelebek Etkisi
  • Dövüş Klübü
Yaşadığım 4 Yer:

  • Ankara :)
İzlediğim TV Programları:

  • Zaman zaman bazı yörelerimizi tanıtan programlar
  • Kim 500 bin ister
  • Fırsat buldukça yemek programları
  • Haberler
Tatil İçin Gittiğim 4 Yer:

  • İstanbul (ablamın yanına)
  • Kuşadası
  • Ağva
  • Başka yok (yazları hep çalıştığım için :)) Evlenip işe girdikten sonra tatile düzenli gidilmeye başlandı.
En Sevdiğim 4 Yemek Türü:

  • Karnıyarık başta olmak üzere tüm patlıcanlı yemekler
  • Patatesli, köfteli yemekler
  • Hamur işleri
  • Kakaolu, çikolatalı pastalar
Hemen Şimdi Olmak İstediğim 4 Yer:

  • Ağva'da nehir kenarında eşimle yaptığımız müthiş kahvaltıda
  • Ablam ve annemle birlikte yine bir kahvaltı sofrasında
  • Bunun dışında evimi de işimi de seviyorum. Bulunduğum yerden memnunum. :)
Cevaplamak isteyen herkesi sobeliyorum. Cennetçim anıları tazeledik iyi oldu :).

0 Responses to "Ayranlı Poğaça ve Sobe"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...