Otlu Pide ve Kömbe

Author: LUGAS // Category: ,

Otlu Pide
Sevgili Meltem Akan Hanım 'ın tavsiyesi ile otlu pide yaptım. Pide tek kelimeyle enfes oldu. Pide hamuru mayalı. Daha besleyici olması için mayalama işleminde su yerine süt kullandım, bu da Zikriye Hocamızın tavsiyesiydi. Fazla zamanım olmadığı için ben bütün hamuru , mümkün olduğu kadar ince olacak şekilde altı yağlanmış tepsiye yaydım. Üstünü , bol miktarda ince kıyılmış maydanoz, dereotu, ıspanak, pırasa , bol rendelenmiş kaşar peyniri, yumurta ve biraz zeytinyağı ile hazırlanmış karışımla doldurdum. Karışıma yeşil soğan ve havuç rendesi de eklenebilirdi. Pide hamurunu sadece un , su ve tuz kullanarak hazırlayıp, üst malzemede yağsız peynir kullanarak kendinize diyet pide de hazırlayabilirsiniz. Tavsiyeler için arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
Kömbe
Bu tarif de Fatma Korkut Hanım' a ait. Hatay yöresinden (zeytin ağaçlarının bol bulunduğu ve zeytinciliğin yapıldığı bir bölge) zeytinyağı ile de yapılan lezzetli bir kurabiye tarifi. Kurabiyelerin şekillerini Fatma Hanım 'ın verdiği (Hatay bölgesinde satılan) kalıpla yaptım. Esas tarifin oranları çok fazla olduğu için(iki -üç tepsilik) ben 1/4 oranda uyguladım.

Malzemeler
  • 3 su bardağı kadar kepekli un
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 3/4 subardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı katı yoğurt
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 tatlı kaşığı (silme) tarçın
Yapılışı

Önce ılık süt içinde şekeri eritin. Yağ, yoğurt, vanilya ve tarçın karıştırıp, un ve kabartma tozunu eleyerek katın . 3-4 saat dinlendirin. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak önce susama batırıp sonra kalıpla şekil verin.Kömbe kalıbıyla şekil vermek çok kolay oluyor. 175 C de pişirin.

0 Responses to "Otlu Pide ve Kömbe"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...