Elmalı Bisküvi

Author: LUGAS // Category:
Günaydın güneş , günaydın tüm dünya. Güneşin doğuşunu seyrediyorum.Güneş ışınları penceremden içeri tatlı tatlı sızmaya başladı. Koskoca güzel bir gün beni bekliyor. Bugün yapmayı istediğim birçok iş için enerjim yerinde. Kızlarım biraz sonra uyanacak ve şarkı söylemeye başlayacak. Dünyanın en mutlu insanı olma peşindeyim. Mutluluk nedir? Öyle hissedebilmektir sadece. Allah'tan diliyorum, tüm günlerimiz mutlulukla dolsun...

Bu aralar elmalı birşey yapmam kaçınılmazdı. Dolabın sebze bölümünde belki bir aydır bekleyen amasya elmalarını ,kimse yemeye yanaşmayınca onları değerlendirmek gerekti. Tarifi ben bir gazete küpüründen kesmişim ve defter arasına koymuşum. Bazı değişiklikler yaptım tabii.Aslında biçimi dışında tüm tarif değişti diyebilirim:))Çünkü esas tarifin hamurunda yalnızca 250 gr margarin, un (göz kararı) ve şeker vardı. En önemlisi margarin yerine zeytinyağı kullanmak oldu. Birde malzemeyi iki katına çıkardım. Hem tepsim büyüktü ( 22*35 lik borcam dikdörtgen). Hem de 8 adet kullanılmayı bekleyen elmam vardı.
Malzemeler
Hamur malzemesi
  • 1 yumurta
  • 1 kaşık katı yoğurt
  • 3 kaşık yoğurt suyu
  • 1 çay bardağı şeker
  • 2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 limonun rendelenmiş kabuğu
  • 1 paket vanilya
  • 8 çay bardağı kepekli un
İçi : 4 adet elma, 3 kaşık şeker, tarçın : elmalar rendelenir şekerle birlikte suyunu çekene kadar pişirilir isteğe göre tarçın eklenir.

Yapılışı

Kızlar uyanıp şarkı söylemeye başladığı için kısaca yazıyorum:)
Sıvı olan hamur malzemelerini karıtırın. Şeker , limon kabuğu rendesi, vanilya ekleyin .Unu eleyerek koyun. Hamuru ikiye bölün. Yarısını 0,5 cm kalınlığında açıp , yağlı kağıt serilmiş tepsiye serin, üzerine elmalı içi yayın. Hamurun diğer yarısı ile üzerini kapatın. Hamurun üstünü çubuk yardımıyla sık sık delin. 175 C de pişirip , kare kare keserek servis yapın.

0 Responses to "Elmalı Bisküvi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...