Parça Baklava Yufkalı Ve Normal Yufkalı Peynirli Börek

Author: LUGAS // Category: , , , , , ,
Hafta Sonunu Eltimlerle beraber kayınvalimde geçirdik..Eee haliyle toplu durumlarda toplu menüler oluyor..Kısmen çekebildim hafta sonu o kadar çeşit vardıki..

Bu böreği orada ben yaptım..

Öncelikle Baklava yapmıştık.Genellikle baklava yufkaları biraz tepsilere büyük geliyor daha doğrusu benim değilde kayınvalidemin tepsilerine daha büyük geldi ve fazla gelen kısımları kestik...

Ama yufkaların ziyan olmasınada üzüldük..Bu durumda bende onu değerlendirmek istedim..Güzel bir peynirli parça yufkalı börek çıkardım.Tadanlar çok beğendi..Yufkalarda ziyan olmamış oldu..

Malzemeler;

4 adet Normal Yufka
Yuka Parçalanmış Baklava Yufkaları

Sosu İçin;

2 su bardağı süt
1 yumurta
1 su bardağı Yonca Ayçiçek Yağı

İçi İçin;

1 Su bardağı dolusu Yağlı Beyaz Peynir

Hazırlanışı;

Öncelikle sos malzemeleri bir kapta çırpılır.Yağlanmış Tepsiye Normal Yufkalar Açık şekilde serilir kenarları fazla kalan yerleri dışarıda kalacak şekilde..
Daha sonra arasına sos serpilir.1 kat yufa ayırarak kalan 2 kat yufkada araları soslanarak serilir.Sonra ortasına kalan baklava yufkaları parçaları her tarafına eşit miktarda yerşetirilir.
Üzerine ufalanmı beyaz peynirin hepsi serpilir.Ve son ayırdığımız kalan yufka üzerine serilir.
Dışarda kalan kısımları yine soslanarak tepsinin üzeri bohça gibi olucak şekilde sırayla kapatılır.
Tepsi böreğimiz dilimlenir ve kalan sosumuz üzerine dökülerek 180 derece fırında pişirilir.Afiyet Olsun..

0 Responses to "Parça Baklava Yufkalı Ve Normal Yufkalı Peynirli Börek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...