Susamlı Krokan

Author: LUGAS // Category:

Dün misafirim olan Hatice Yengem ve kızkardeşi Nurcan Abla ile yemek ve tatlı tarifleri sohbetimiz sırasında "bademli şekerleme" yapımını uygulamalı olarak öğrendim. Yakında onun da tarifini ve yapılışını paylaşıp tarif defterime alacağım. Ancak, merak girdi kanıma bir kere...Acaba susamlısını evde yapabilirmiyim diye düşünmeye başladım. Tamamen göz kararı bir tarif ile giriştiğim denemem başarı ile sonuçlandı :)) Tarifimi buraya not ediyorum. Belki daha da geliştirebilirim denemelerle. Susamların çok yanmasını istemediğim için aşağıdaki yöntemi kullandım. İstenirse önceden susam kavrulabilir. En son malzemeye eklenebilir.

Malzemeler:

30 gr susam
60 gr toz şeker
4 çorba kaşığı su
4 damla limon suyu
1 çay kaşığı tereyağ

Hazırlanışı:

Teflon tavaya şeker, su, limon suyu ve tereyağı koyarak kaynamasını bekliyoruz. Susamları ekleyip tahta kaşıkla sürekli karıştırıyoruz. Rengi hafif döndüğünde (ben göz kararı olarak yaptım) ocaktan alıp pişirme kağıdının üzerine döküyoruz. İnce bir tabaka oluşturuyoruz. Çok soğumadan istediğimiz şekilde kesiyoruz. İyice soğuduğunda kağıttan çok rahat ayrılabiliyor. Kesilen yerlerden düzgün şekilde dilimlenebiliyor. Pasta yaparken ara malzeme ya da süsleme malzemesi olarak kullanılabilir. Afiyet olsun.

0 Responses to "Susamlı Krokan"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...