Parmesanlı Çubuklar

Author: LUGAS // Category:

Evde kalan karnabaharlarımı değerlendirmek için tarif ararken lindentea yemek sitesinde içime sinen bir "kanabahar graten" tarifi buldum. Dün akşam hemen tarifi uyguladım. Çok lezzetli oldu. Tarifi aldığım güzel web sayfasında gezinirken "parmesanlı kraker" tarifi ilgimi çekti denemek istedim. Böylece bugün eşimin doğumgünü kutlaması için bir mönü oluştururum diye düşündüm. İyi ki denemişim. İçinde sirke olduğu için önce temkinli yaklaşmıştım. Ancak, tarife aynen bağlı kaldım. Harika bir bisküvi oldu. Peynirli krakerler tadında enfes...

Çubuklara şekli krema sıkma aparatı ile verdim. Hani hepimizin bildiği plastik enjektör varya onun ile. Sadece başlık takmadım. Serçe parmak kalınlığında düzgün çubuklar elde ettim. Bunu akıl ettiğim çok iyi oldu. Bundan sonra kolay yoldan çubuklar oluşturabileceğim. (Ben orjinal tarifteki "cup" ölçüsünü evde kullandığımız ölçülere uyarladım.)

Malzemeler:

100 gr tereyağ (margarinde olabilir)
1 çay bardağından 1 parmak kadar fazla sıvı yağ
2 yumurta
3 su bardağı un
4 çorba kaşığı elma sirkesi
1 tk kabartma tozu
Yarım tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 su bardağı parmesan rende (yoksa eski kaşar- aynı tadı verir mi?)


Hazırlanışı:

Yağ, sirke ve yumurtayı bir kapta mikserle çırpıyoruz. Diğer tüm kuru malzemeyi harmanlayıp bu ıslak malzemeye katıyoruz. Güzelce yoğuruyoruz. Yumuşakça bir hamur elde ediyoruz. İster elle isterseniz benim yaptığım gibi krema sıkma aparatıyla, isterseniz açıp kurabiye kalıplarıyla şekil veriyoruz. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilen çubukları. 175 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15-20 dk pişiriyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Parmesanlı Çubuklar"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...