FİNCAN KEKİ

Author: LUGAS // Category:
Bu tarifi bir dergide görmüştüm. Görüntü çok hoşuma gitmişti ancak açıkçası mikrodalga olmadan fincanda nasıl pişer diye düşünmüş, fincanlar çatlar falan diye çekinmiştim. Sonunda denemeye karar verdim. Gerçekten çok güzel oldu. Fincanlar da sapasağlam :) Tencerede piştiğinden fırını olmayanlar (öğrenci evleri gibi) için pratik bir tarif diye düşündüm. Sunum sizin de hoşunuza gittiyse işte tarif:

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2.5 su bardağı un

Üzeri İçin:
Krema
Meyve

Yumurta ve şekeri mikserle çırpın. Diğer malzemeyi ekleyip tahta bir kaşıkla iyice karıştırın. Karışımı büyük boy kahve fincanının yarısına gelecek şekilde doldurun. (5 fincan yetiyor) Fincanları uygun bir tencereye dizip tencereye fincanların yarısına gelecek kadar ılık su koyun. Tencerenin üzerini kenarlardan sarkmayacak büyüklükte bir mutfak bezi ile kaplayın ve kapağını sıkıca kapatın. Tencerenin kapağını hiç açmadan su kaynayıncaya kadar yüksek kaynadıktan sonra düşük ateşte 25dk. pişirin. (Ben ocağın küçük gözünü kullandım) Ocağın altını kapatın. Yine kapağı hiç açmadan 15dk. bekletin. Sonra fincanları çıkarıp üzerlerini krema ve istediğiniz meyvelerle süsleyerek servis edin. (Biz kekler sıcakken dondurmayla yedik, sufle gibi oldu)

0 Responses to "FİNCAN KEKİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...