KANDİL SİMİDİ

Author: LUGAS // Category:
:):):)
Merhabalar
Sizleri ve yazmayı çok özledim en başta bunu belirteyim.. 10 gündür kablolu internet bağlantısını kablosuz ağa çevirmeye çalışmamızdan dolayı, buralarda yoktum .Kötü bişi yok Allaha şükürler olsun ..Merak eden arkadaşlara hatta merak etmeyenlere haber vereyim dedim..Ben iyiyim..:)
Dün geceki mevlid kandili sebebiyle annemler de toplandık. Elim boş gitmek istemediğim içinde kandil simidi yaptım ve orada afiyetle yedik..Hatta bi kaç tanede eve ayırmıştım, nerdende ayırdım:) gelip gidip mutfağa atıştırıp duruyorum hala..Mahleptenmidir nedir ?ağızda çok lezzetli bir tad bırakıyor..Bi tane yiyosun hadi bi tane daha .Bi tane daha derken farkına varmadan tabak bitmiş..Gelsin kilolar:D.
Ama tatlı yemiyorum artık.. Sadece hafta sonları kendime ödül veriyorum..Haftada 1 kere olmak üzere.. Malum düğüne kadar bir kaç kilo fazlamıda atarsam iyi olacak..:) haa simit mi ? o ayrı mübarek gündü ya ondan yedim:P
Kandil simidi bahanesiylede geçmiş kandilinizi kutluyorum..Hayırlara vesile olur inşallah..Bu simit tarifi ,tarif ajandamdan çok eski bir tarif..

MALZEMELER
yarım yumuşak margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı yoğurt
1 çay kaşığı mahlep
1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
kabartma tozu
1 yemek kaşığı sirke
aldığı kadar un
ÜZERİ İÇİN;
Bir kase susam ,istenirse haşhaş.
1 yumurta
YAPILIŞI

Malzemeler sert bir hamur olacak şekilde yoğurulur..Ceviz kadar parçalar koparılarak elde yuvarlanır..Avuç içinde uzunca şekil verilir. İstenilen büyüklükte uçları birleştirilir..Yumurta çırpılarak hamur yumurtaya batırılır ve susama bulanır..Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir..Sırasıyla bütün hamura aynı işlemi yapıp , tepsimiz fırına verilir.içini çeke çeke uzun süre pişirilir.Soğuduktan sonrada çıtır çıtır ağızda dağılan simitlerimiz afiyetle yenir...
Sevgiler..Bu arada hava soğudu:(

0 Responses to "KANDİL SİMİDİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...