MEYVELI MARZIPAN PASTA

Author: LUGAS // Category:
Seker hamurundan yapilan pastalari cok begenirim ve 2 gün önce karar verdim bende pasta yapmaya.Malzemeleri aldim ve amacim pastayi yapip hemen yola koyulmak.Evden yaklasik 55 km uzaklikta Mannheim sehrinde yigenlerimin ve kardesimin dogum günü icin bir araya gelcektik. Tam herseyi hazirladim bir de baktimki seker hamuru icin malzemem eksik.Allahtan evde marzipan vardi.Bende marzipanla süsledim.Seker hamur ile hic calismadim,denemedim bilemicem nasil ama marzipan da biraz zorlandim,cünkü cabuk yirtiliyor.Seker hamuru ile yapilanlar görüntü olarak daha güzel bence ama böylede fena olmamis hani;).Malesef renk olarak fazlaca sansimiz yok ,burda mavi, kirmizi ,yesil ve sari var onlarda cok ciyak renkler.Ama tati cok güzeldi. Insal. bir dahakisine daha cok zamanim olur ve özenerek yaptigim bir pastayi sizlerle paylasirim.
MALZEMELER
  • 250 gr. Yag
  • 200 gr. Seker
  • 1 paket Vanilya
  • 5 yumurta
  • 350 gr. un(1/3 nisasta)
  • 1 paket kabartma tozu
  • yaklasik 125 ml süt
  • marzipan
  • putra sekeri
  • gida boyasi
  • cekilmis findik
  • 600 ml kremsanti
  • seftali komposto
  • 3 yemek kasigi toz seker
  • 1 paket krema sertlestirici

HAZIRLANISI

Yag ve seker mikserle bir güzel cirpilir ve teker teker yumurtalar kirilip yaga eklenir.Un ve kabartma tozu elenerek yaga konur.Vanilya da eklendikten sonra findik ve süt konur güzelce karistiktan sonra yaglanmis kalibin icine dökülür.Firinda 180 °C de yaklasik 40-45 dak. pisirilir. Marzipan ve gida boyasi karistiktan sonra putra sekeri ile yogrulur.Mesela 500 gr. marzipan 150 gr. putra sekeri ile yogrulur.Ben iki pasta yaptigim icin fazla marzipan kullandim.Hamur pistikten sonra firindan alinir ve sogumaya birakilir.Kremsanti,seker ve krema sertlestirici mikserle katilasincaya kadar cirpilir.Pasta üc kat olmasi icin ortadan kesilir.Seftaliler kare seklinde dograndiktan sonra kremayla karisir.Her katin arasina meyveli krema esit miktarda sürülür.Pastanin en üst parcasi kapandiktan sonra yogrulmus marzipan geliyor.Marzipani iki ince folye arasinda merdaneyle acip ince bir hamur elde ettikten sonra pastanin üzerine yerlestirdim,fazlaliklari kestim.Üstünü düzletdim.Farkli renklerle süslemeye calistim.

0 Responses to "MEYVELI MARZIPAN PASTA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...