Ayıcık ve Kız Kurabiyeler

Author: LUGAS // Category:


Bu kurabiyenin şeklini düşük kalorili yemek tariflerinin bulunduğu hafif tarif sitesinde gördüm. Sitenin sahibi Gülfem hanım bu güzel kurabiyelere Minjina Kuhinjika'nın bloğunda rastlamış ve bizlerle paylaşmış. Kendisine çok teşekkür ediyorum. Kurabiyeler çok şeker duruyorlardı dayanamadım girdim mutfağa (: Orjinalinde kız ve erkek ayıcık vardı. Ben erkek ayıcığı aynen yaptım. Ben ayıcık kurabiyeden feyz alarak kendimce kız ayıcık yerine çiçek saç bantlı bir kız yaptım. Kurabiye hamurunu ise kendim uydurdum. Eşim bu gece çayla 2-3 tanesini yedi bile : )

Malzemeler:

Beyaz hamur için;
120 gr un (sinangil fındık aromalı kekun) (2.5 çay bardağı)
60 gr pudra şekeri (1 çay bardağından biraz fazla)
40 gr tereyağ (2 çorba kaşığı kadar)
1 yumurtanın yarısı (çırpılmış yumurtanın yarısı diğer yarısı kakaolu hamur için)

Kakaolu hamur için;
120 gr un (sinangil kakaolu kekun)
60 gr pudra şekeri
40 gr tereyağ
1 yumurtanın yarısı

Hazırlanışı:

Unların özelliğinden dolayı kabartma tozu kullanmaya gerek kalmıyor. Eğer hamur katı olursa 1 çorba kaşığı kadar süt ilave edebilirsiniz.

0 Responses to "Ayıcık ve Kız Kurabiyeler"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...