Balkabaklı Puding

Author: LUGAS // Category:

Bende 1.5 kg balkabağı almışım olmaz ki bu kadar :) Ne yapacağımı şaşırdım balkabağından. Çorbasını yaptım. Selma'nın tarifi ile yapacaktım. Defnem yoktu :( Ben de karma bir tarif uyguladım. Hint usülü bir tarif buldum. Fotoğraflamaya fırsatım olmadı henüz. Puding tutkunu ben biraz abartarak balkabaklısını da yaptım. Ama çok güzel oldu. Üzerine de karamelize şeker koydum. Karamel şekeri kendi kafama göre yaptım. Araştırdım ki bu işin incelikleri varmış. Bir ara onları da paylaşacağım. 2 çorba kaşığı şekeri 1 çorba kaşığı su ve 1-2 damla limonla sulandırıp pişirdim. Sıvı haldeyken yağlı kağıda döktüm kaşıkla. Soğuyunca şekeri kırdım ve dekor olarak kullandım. Bundan sonra pasta falan yaparken krokan yapmak için de aynı yöntemi kullanacağım :)

Malzemeler:

1 su bardağı balkabağı püresi (haşlayıp blenderdan geçirdim)
2.5 su bardağı süt
40 gr mısır nişastası
50 gr şeker (şekerli seviyorsanız miktarı arttırın)
1 paket vanilya

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi tencereye alıp kaynatıyoruz. Kıvamlanan pudingi suyla ıslatılmış kaplara döküyoruz.
Buzdolabında soğutuyoruz. Afiyet olsun.

0 Responses to "Balkabaklı Puding"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...