Tuzlu Paskalya Ekmeği: Challah Tarifi

Author: LUGAS // Category:


Çallah (Challah) Sonoma'nın bana kazandırdığı tariflerden birisi. Aslında Türkçe' deki tam karşılığını bilmiyorum. Tuzlu paskalya ekmeği demeği uygun gördüm. Tadı sade, hafif tuzlu bir paskalyaya benziyordu. İçindeki şekerin tadını pek alamadım ben. Fakat kokusu harikaydı. Değişik, hoş bir deneyim yaşadık, yaparken çok eğlendik..Örgü yapmasını adı gibi bilen ben, tezgahın önünde örgü yapamayınca şoka girdim. Zavallı hamurlar neredeyse elimde telef olacaklardı. Neyseki sonra aşağıdaki gibi toparladık. Tadı ve boyutu her ne kadar paskalyaya çok benzemesede, inanılmaz büyük ve bereketli bir ekmek oldu.

Malzemeler:
  • 2 paket maya
  • 1 bardak ılık su ( 1 su bardağı~ 240 ml)
  • yarım bardak şeker
  • 3+ 1 yumurta
  • 5 bardak un + ekstra un ( 1 su bardağı un~ 150gr)
  • 2 çay kaşığı tuz
  • yarım bardak tereyağı
  • 1 yemek kaşığı afyon tohumu
Hazırlanışı:
  1. Geniş bir cam kase içinde ılık suda mayayı eritin. Yaklaşık 5 dk.
  2. Daha sonra şekeri, 3 adet yumurtayı, unu, tuzu ve yağı ekleyin, tahta kaşıkla karıştırın. Hamur yapışkan, bulamaç gibi bir kıvama gelecektir.
  3. Daha sonra hamuru unlu yüzeye dökün ve yoğurun. Gerektiğinde un ekleyin, yumuşak ve elastik oluncaya kadar yoğurmaya devam edin. 5-7dk. Mümkün olduğunca ekstra un eklemekten kaçının.
  4. Hamuru hafif yağlı bir kaba koyun üzerini nemli mutfak havlusu ile örtün. Hamurun iki katına çıkmasını bekleyin, yaklaşık 1,5-2 saat. Aşırı kabarmamalı. (biz unlu yüzeyde hamuru bırakıp, üzerine cam kasesini ters çevirip kapattık. Amaçın hamurun hava ile temasını engellemek, kurumamasını sağlamaktı fakat hamur fazla kabardı ve kaseden taştı, sizin tarife uymanızı tavsiye ederim)
  5. Unlu yüzeye tekrar hamuru alın, 4 eşit parçaya bölün. (ben 4'lü örgü yapmayı bilmediğim için 3'lü örgü yaptım) Şekildeki gibi uzun uzun şeritler yapın, hamurunuz çok yumuşak kaldıysa unla toparlayın şekil verin. Uzun şeritleri bir kenarında birleştirin daha sonra örmeye başlayın, sonra açık kalan uçları birbiri ile kapatın.
  6. Yağlı kağıt ya da yağlı tepsi üzerine örgülü hamuru taşıyın, üzerine kuru bir mutfak havlusu örtün. 45-60dk bekletin.
  7. Üzerine hafifçe yumurta sarısını sürün, afyon tohumlarını serpin. 180 derece, fırının orta katında 30- 35 dk pişirin. Afiyetle



Not: Kullandığım su bardağının ölçülerini parantez içinde daha detaylı yazarak güncelleme yaptım. Bizim normal su bardaklarından daha küçüktür.
1 su bardağı su yaklaşık 240 ml
1 su bardağı un yaklaşık 150gr

0 Responses to "Tuzlu Paskalya Ekmeği: Challah Tarifi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...