FASULYE PIYAZI

Author: LUGAS // Category:
Soru Eklentisi: Basima gelenlerle ilgili sizin tahmininiz ne??? Bilene kocaman bir tabak piyaz gonderecegim :D

Heyecanimi bilerek veya bilmeyerek paylasan tum dostlarima coook tesekkur ediyorum. Bilenler biliyor zaten, bilmeyenlerde en gec Pazartesi'ye duyacaklar :) Karmasik duygularimi kotu seyler yasadigima yormayin, aksine guzel heyecanlar var suan hayatimda. Ben bile kendime inanamiyorum. Evet yasli sayilmam, henuz 30'umdayim, hatta daha doldurmadim bile :D Omrum olursa daha coook yapabilecegim seyler oldugunu anladim bu hafta. Allah oyle buyuk ki, hic akla gelmedik, hatta umit kesilen seyleri bile, biranda onunuze seriveriyor 'al sana firsat, haydi doya doya yasa' diyor. Veee siz belkide 'artik cok gec' diye umit kestiginiz seyleri, yeniden hayaller kurarak basarmaya calisiyorsunuz. Belki gencliginizin ilk yillarinda kiymetini bilemediginiz zamanin (onca is, guc, es, cocuk ve karmasaya ragmen, orta yasinizda da olsa, yeni bir firsat kazanmis olmanin mutluluguyla, belkide gencliginizin ilk yillarindan kat ve kat azimle 'vira Bismillah' deyip) kiymetini anlayip, siviyorsunuz kollari. Bu hafta basima gelenleri bilenler anladilar yazdiklarimin ne demek oldugunu. Bilmeyenlerse biraz meraklandilar 'ne oldu NiNo'ya' diye ama biraz daha meraklandiracagim sizleri, imzayi(!) atim, solicem ;) Gelelim piyaza. Piyaz bircok insanin bayildigi bir salata cesidi. Bizim evdede bir ogunde silinip , supuruldu :) Hatta anneannem 'kizim kim yicek yarim kilo fasulyeyi' dediginde, guldum. 'Ne guluyosun dogru soluyorum' dedi ama dedigine pisman olup, 'keske biraz daha yapsaymisiz' dedi :) Piyazi sevmeyen var mi?


MALZEMELER
1/2 kg haslanmis kuru fasulye
1 adet yarim ay seklinde ince ince dogranmis sogan
2-3 adet kup kup dogranmis yesil biber
2 adet haslanmis ve dogranmis yumurta
1 demet ince kiyilmis maydanoz (isterseniz taze nane)
Kirmizi pul biber
Karabiber
Tuz
Isterseniz kup kup dogranmis domates (ben domates salatayi sulandirdigindan koymadim)
Limon suyu
Zeytin yagi

YAPILISI
Butun malzemeleri haslanmis fasulyeyle harmanlayin. Bol limon suyu, zeytin yagi ve tuzunu ekleyin. Kirmizi pul biber ve karabiber ilave edip, karistirin ve servis tabagina alin. Yumurta dilimleriyle susleyip servis yapin.

AFIYET OLSUN

0 Responses to "FASULYE PIYAZI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...