Karnıyarık Poğça

Author: LUGAS // Category: , , , , ,

Çok lezzetli bir poğça tarifi...Şekli Karnıyarığa benzediği için ismini benden bu şekilde aldı :))

Galeta unlu poğçamdan esinlenerek yapılmıştır.Cumartesi akşamı Kayınvalidemler bizdeydi..Yemekten sonra çayın yanında bişeyler olsun istedim.Çabucak hatta onlar yanımdayken yapıverdim..Yanınada Badem Aromalı Kakaolu Kek,Yalancı Çiğköfte Ve Çay Öncesinden Nefis Kahveli Damla Sakızı macunlu Tavuk Göğsü yaptım..Hepsinin sırasıyla tarifi gelecek..

Soframı hava şartları ve ışık yetersizliği nedeniyle çekmedim :)) Gerçi bu poğçalarda o hava şartları ve ışığın azizliğine uğradı ama çekmeden yapamadım çünkü anında tükendi :))


Hamur Malzemeleri;


1 yumurta akı

100 gr. Luna Kase Margarin

1 çay bardağı Yonca ayçiçek yağı

4 yemek kaşığı süt tozu

1 su bardağı yoğurt

1 tatlı kaşığı dolusu mahlep

1 tatlı kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

Alabildiği kadar Söke Marka Un


İçi İçin;


Yağlı Beyaz Peynir

İnce Kıyılmış Maydanoz

Üzeri İçin;

Galeta unu



Hazırlanışı;
Tüm hamur malzemeleri sırasıyla koyularak yumuşak bir hamur elde edilir.(Kulak memesinden daha yumuşak bir hamur)
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alınır.İçerisine bolca maydanozlu peynir karışımından konulur ver hamur kapatılır.Kapatılan kısmını çok bastırılmadan kapatılır ve fırın tepsisine kapatılan yer yukarıda olacak şekilde dizilir.(Pişince ağızlar açılıyor) Üzerlerine galeta unu serpilir.
Daha sonra 170 derece fırında Üzeri hafif kahverengine dönene kadar pişirilir (Ortalama 20-25 dk)
Afiyet Olsun..

0 Responses to "Karnıyarık Poğça"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...