Zahter Turşusu (Dağ kekiği)

Author: LUGAS // Category:

Geçtiğimiz perşembe günü bir vesile ile gezdiğim bir semt pazarındaki salata malzemesi satan tezgahta gözüme ilişiverdi kekik demetleri.İlk bakışta emin olamadım tam sormak için elime almıştım ki o mis kokusu ile ''Ben senin bildiğin kekiğim,al beni''deyiverdi sanki bana.Bizim evde küçüklükten beri dağ kekiğinin kurutulmuşunu kullanırdı annem kekik kullanılması gereken her yerde.Ben de bu alışkanlığı bozmadım elbette.

4-5 yıl kadar evveldi sanırım Kilis'te yaşayan Gürcü teyze sayesinde Zahter turşusu ile tanıştım.Her sene bu zamanlarda yapar ve bize de tatmamız için imkan sağlardı sağolsun.Pazardan bu turşudan yapmak için 3 demet taze kekik aldım ve hemen Gürcü teyzemi arayıp tarifi yazıverdim.Engin bilgi ve deneyimlerini benimle paylaştığı için buradan da kendisine teşekkür ve hürmetlerimi sunuyorum.
Zahter turşusu kahvaltıda çayın yanına çok yakışan bir lezzet.Zeytinyağını bol kullanmak hem lezzet hemde uzun süre dayanması açısından gerekli.Kış kahvaltılarınızda lezzet dolu bir çeşit olacaktır.Ola ki sizde pazarda veya manavda rastlarsanız bir demet de olsa denemenizi öneririm.
Zahter güneydoğuda iki yiyeceğe verilen bir isim.Bu fotoğrafta gördüğünüz benim hazırladığım zahter turşusunda kullanılan taze dağ kekiği,diğeride bir çok bahatlar öğütülerek hazırlanan kahvaltılık zahter tozu.Önce zeytinyağına batırılan ekmek daha sonra zahter tozuna batırılarak çayın yanında yenilir.Kahvaltılık zahter çocukluğumda kahvaltı soframızda eksik olmazdı.Belki çocuk halimle o zamanlar hem kıymetini bilmez hemde çok aramazdım ama şimdi hem ben hem çocuklarım çok seviyoruz .Ve çok şifalı olduğuna da inanıyorum.

Zahter turşusu
Malzemeler:

3 demet taze zahter
2 bardak zeytinyağı
1 kaşık biber salçası
10 diş dövülmüş sarımsak
3 limon suyu
2 kaşık tuz

Zahterleri dallarından kopararak suda bekletip toprak ve tozlardan arınmasını sağlayıp yıkayıp süzgeçte sularını süzüyoruz.Ben 1 saat kadar kurumasını bekledim süzgeçte.Zeytinyağına diğer malzemeleri ekleyerek sos hazırlayıp zahter ile karıştırarak kavanoza dolduruyoruz.Ertesi günü zahter sararıp solarak yemeye hazır hale geliyor.Uzun süre buzdolabında bu şekilde muhafaza edebiliriz.Acı tuz ve ekşi oranını isteğinize göre çoğaltabilirsiniz.Afiyet olsun....

0 Responses to "Zahter Turşusu (Dağ kekiği)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...