YAZMALI MANTIIIIIIIIII :) ve ALIŞVERİŞ ÇILGINLIĞI

Author: LUGAS // Category: , ,


Çok kolay çok pratik ve çok değişik bir mantı tarifi. Hamru açma derdi yok, kesme, katlama derdi yok lezzeti de süper biz çok beğendik.

Tarif yine Sema arkadaşıma ait bu tarifi bizlere kazandırdığı için ne kadar teşekkür etsem azdır.

Malzemeleri kendinize göre ayarlayın bir adet yufkadan iki tabak çıkıyor.

Normal mantı gibi kuru soğanı doğruyoruz. Kıymayla kavuruyoruz. İçerisine tuzunu, baharatlarını ve kıyılmış maydonozu ekliyoruz. Hazır yufkamızı tezgaha serip ortadan ikiye kesiyoruz.

İç harcımızdan geniş yerine koyup rulo halinde sarıyoruz. Sardığımız ruloyuda temiz beyaz bir tülbente sarıp kaynar suda 5-6 dk. haşlıyoruz.

Dilim dilim kesip üzerine arzuya göre sarımsaklı yoğurt ve salçalı sos gezdirip servis yapıyoruz. İşte bu kadar çok basit gerçekten.

İlk yapışımda renkli bir yemeni kullanmıştım rengi soldu mantıya atmak zorunda kaldım o yüzden beyaz renkli tülbent kullanın yazdım.

Bence bir deneyin derim.

Afiyet Olsun.


Son aylarda ülkemiz ekonomik krizle boğuşuyor işten çıkarılanların, maaşları kesilenlerin haddi hesabı yok. Çok üzülüyorum gerçekten çoğu zaman bir lokma ekmek bulamayan insanlar var.
Bir Hadis-i şerifte Peygamberimiz (s.a.v) Komşusu açken tok yatanın vay haline buyuruyor.
Ne olacak bu halimiz eskiden evlerde değişik birşeyler pişse komşuya kokmuştur diye bir tabak götürülürdü. Şimdi herkes kapısını kapattı mı dünya umurunda olmuyor. Nasıl geldik bu hale aklım almıyor. Dizilerden magazinden baş kaldıramaz olduk. Etrafımıza bakıpta neler oluyor kim ne yapıyor nasıl yaşıyor umursamıyoruz.

Bugün alışverişe çıkmıştık 3 liraya çok şık güzel bir eşarp gördüm onu bile alsam mı almasam mı tereddütte kaldım. Satıcı amcanın tatlı diliyle almaya ikna oldum.
3liralık eşarbı almaya ben bu kadar düşünürken insanlar alışveriş merkezinde ki 150 liralık eşarpların başına toplanmış hangisini alsam diye düşünüyordu.
Yol üzerine uzun zamandır merak ettiğimiz bir alışveriş merkezine uğramıştık orada karşılaştım bu sahneyle hayretler içinde şaşkınlıkla kalakaldım.
Hemen çıktık tabii oradan.
Dünyalar kadar servetim olsa almam alamam ben o eşarbı o fiyata. Neymiş markalıymış efendim. Markası olsunda isterse çuval olsun o fiyata alırlar.
Yazık gerçekten çok yazık bir tarafta 5-10 liralık ilacı ya da 40 kuruşluk ekmeği bulamayan insanlar bir yanda tıka basa dolu alışveriş merkezleri ve alışveriş merkezlerine binlerce lira savuran insanlar.
Bu nasıl adaletsizliktir.

Allah hepimizin yardımcısı olsun inşaallah tez zamanda çıkar kurtuluruz bu sıkıntılı günlerden. Ve inşaallah bu insanlara zerre kadar vicdan verirde çevrelerinde olup bitenlere bu kadar saygısız bu kadar duyarsız kalmazlar.

0 Responses to "YAZMALI MANTIIIIIIIIII :) ve ALIŞVERİŞ ÇILGINLIĞI"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...