Bruschetta

Author: LUGAS // Category: , ,
Zeytinyağı+domates+ekmek üçlüsüne hiçbir zaman hayır demem. Bu İtalyan lezzetini bahçe domatesleri olduğundan beri kaç kere denedim bilemiyorum, ama lezzetli domatesler bitene kadar bıkmadan yapıp yemeye devam edeceğimi biliyorum.
İtalyan 'lar üzerine sarımsak ve zeytinyağı sürülmüş kızarmış ekmeğe " bruschetta " diyor. Bruschetta bu şekilde sade hazırlanabildiği gibi, domatesli , domates+peynirli, somonlu , sebzeli, bakla salatalı gibi değişik alternatiflerle de sunulabiliyor. Şık restoranların pahalı aperatifini evde hazırlamak son derece kolay.İtalyan mutfağının en güzel lezzetinden mahrum kalmayın , deneyin derim.


Akşam yemeği niyetine yediğim domatesli bruschetta * . Taze fesleğen bu ara altın kıymetinde mutfağımda , çünkü bu tarifi taze fesleğen olmadan düşünemiyorum . Domates ve fesleğen birbirine çok yakışıyor.Son derece hafif ve pratik bir yemek.
Malzemeler
  • Bir dilim iri, uzun kepek ekmeği
  • 4 adet küçük lezzetli domates
  • 2 adet sivri biber
  • 2 diş sarımsak
  • Sızma zeytinyağı
  • Bir avuç taze fesleğen
  • Kuru nane (kendim ekledim)
  • Sumak (kendim ekledim)
  • Balsamik sirke veya nar ekşisi
  • Deniz tuzu


Yapılışı
  • Öncelikle ekmeği kızartıyoruz. Bu çok önemli.
  • Sıcak kızarmış ekmeğin üzerine ezilmiş sarımsakla zeytinyağını gezdirin.Eğer çiğ sarımsak tadı istemiyorsanız sarımsakla tatlandırdığınız zeytinyağını ekmeğin üzerine sürebilirsiniz. Bir miktar zeytinyağının içinde bütün bir veya zeytinyağı miktarına göre birkaç diş sarımsağı bekletirseniz sarımsak aromalı zeytinyağını elde etmiş olursunuz. Zeytinyağı+ sarımsak ikilisini ısıtmakta hızlı çözüm ama zeytinyağının tadını kaybetmemesi için bu tarifte tavsiye etmiyorum.
  • Ekmeği hazırladıktan sonra ayrı bir kapta, minicik doğradığınız domates, biber ve taze fesleğenleri karıştırın. Sumak , nane, tuz ve nar ekşisi ekleyin. Bir miktar zeytinyağı gezdirdikten sonra ekmeğinizin üzerine bu karışımı bütünüyle boca edin.
  • Peynirli olmasını isterseniz, domates karışımına dilediğiniz türde peyniri doğrayabilirsiniz.


Şimdi Burhaniye pazarını* nasıl aramayayım. Sadece fesleğen ve reyhan otu satan bir tezgah vardı. Benim fesleğen saksımda neredeyse yaprak kalmadı, birkaç saksı alırdım...
*Fotoğraf: Ağustos ayı Burhaniye pazarı.
*Mekanımız Mutfak'tan , Şule ve Hatice'nin Bruchetta tarifine bakabilirsiniz

0 Responses to "Bruschetta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...