Üzümlü Kek

Author: LUGAS // Category:
üzümlükek

Bloggerda fotoğraf ekleme sorunu hala devam ediyor sanırım. Yine flickr ile ekledim fotoğraflarımı. Pazar günü canım kek isteyince hemen elime ilk gelen dergiyi açtım baktım ve başladım yapmaya. Dergi Sofra dergisinin Temmuz-2005 sayısı idi. Fakat benim yaptığım orjinalinden oldukça farklı bir kek oldu. Çoğu malzemeyi hata ismini bile değiştirdim :). Asıl ismi çikolata soslu kek idi.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta
  • 1 bardak tozşeker
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu (evde yarım paket kalan k.tozunu kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 1 bardak kuru üzüm
Yapılışı:

Oda sıcaklığındaki yumurtaları tozşekerle birlikte çırpın. Yumurtaların ısınması için çok fazla bekleyemedim :). Süt, yağ ve limon suyunu ekleyip çırpmaya devam edin. Un ve kabartma tozunu eleyin. Vanilyayı ve üzümleri ekleyerek tahta bir kaşıkla iyice karıştırın. Hamuru yağlanmış ve unlanmış (ben borcam kullandım) kek kalıbına alın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında içini çekene kadar pişirin. Borcamda pişirdiğim için daha uzun sürdü kekimin pişmesi tam 65 dk :). Dilimleyip servis yapın.

kalipta

Afiyet olsun..

0 Responses to "Üzümlü Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...