Tuzlu Galeta

Author: LUGAS // Category:

Dr. Oetker kabartma tozu arkasında bulduğum bir tarif. Kızlarım çok sevdi. Kıtır kıtır yiyorlar. Ortadaki minik yuvarlağı da Zeynep yaptı. Ayşe kendi yaptıklarını yediği için tabağa koyamadık. Aşağıdaki malzemelerle yaklaşık 30 adet galeta çıktı. Çok çabuk hazırlandığını da belirtmeliyim.

Malzemeler
  • 1.5 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 1.5 çay bardağı yoğurt
  • 1.5 çay bardağı rendelenmiş kaşar (ben kaşar peyniri ve beyaz peyniri karıştırdım)
  • 1 küçük boy rendelenmiş soğan
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber (ben koymadım)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2,5-3 su bardağı un
  • 1 poşet kabartma tozu ( yarım poşet koydum)
Yapılışı

Önce yağı, yoğurtu, peyniri, soğanı ve tuzu iyice karıştırıp halledin. Un ve kabartma tozunu ekleyip yumuşak bir hamur yapın. 1 saat kadar buzdolabında bekletin. Gerçi benim vaktim yoktu , 15 dakika kadar bekletebildim. 0,5 cm kalınlığında açıp , 10 cm uzunluğunda ve 1 cm eninde şeritler halinde kesin ve tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.

0 Responses to "Tuzlu Galeta"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...