SAKALLI POĞAÇA

Author: LUGAS // Category:

Sakallı poğaçayı ilk Olcay arkadaşımdan duydum ama verdiği tarifi bulamayınca nette araştırdım ve Atasofrası'nın tarifi daha uygun geldiği için denemeye karar verdim. Hamuru çok güzel pastane poğaçalarından hiç bir farkı yok denemeye değer ;)


Malzemeler:

1 su bardağı sıcak süt (çok kaynar olmayacak şekilde)

1/2 su bardağı ılık süt

1 su bardağı sıvı yağ

1 tatlı kaşığı toz maya

tuz

Aldığı kadar un (5 su bardağı kadar)
Arasına koymak için 1 kase beyaz peynir ve yarım bağ maydonoz
Üzeri için 1 adet yumurta sarısı
Yapılışı: Ilık sütle mayayı eritiyoruz. İçine sıvı yağ, sıcak süt, ve tuzunu ekleyip karıştırıp azar azar unumuzu ekleyip yine yumuşak bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz.
Hamur hazır olunca ılık bir ortamda üzerini örterek mayalanmaya bırakıyoruz. (30 dk. kadar) .
Hamurumuz kabarıp puf puf olunca çok küçük ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle yuvarlayarak şekil veriyoruz ben oval şekil verdim.
Yağlanmış fırın tepsimize hazırladığımız poğaçaları dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüyoruz. Orta ısılı fırında(175 derece) üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.(yaklaşık 25. dk. kadar)
Poğaçalarımız pişince fırından alıp üzerine kurumaması için temiz bir bez örtüp soğumaya bırakıyoruz.
Soğuyan poğaçalarımızın ortasından kesiyoruz tam ayırmayın keserken,içine beyaz peynirlerimizi koyup peynirli kısımları küçük doğradığımız maydonozlara batırıp servis ediyoruz.
Hem görüntü hem de lezzet bakımından süper bir tarif.
Afiyetler Olsun.

0 Responses to "SAKALLI POĞAÇA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...