Susamlı Kurabiye ve Peynirli Kıyır Poğaça

Author: LUGAS // Category: ,
Bu susamlı kurabiyeleri ve peynirli poğaçaları 4. sınıf öğrencisi olan oğlumun okulu için yaptım. Etüd çalışmalarında ikram yapma sırası bize gelmişti geçen hafta.
Oğlumun yorumlarına göre arkadaşları poğaçaları beğenmiş ama ''Susamlı kurabiye olur mu hiç?'' diyerek kurabiyelere pek rağbet etmemişler.Oysa ki ben ve öğretmenimiz kurabiyeleri çok beğendik,çocukların damak zevki büyüdükçe gelişiyor ve değişiyor ...

Susamlı kurabiye tarifini bir arkadaşımda tatmış ve çok beğenerek almıştım tarifi
200 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ sıvıyağ
2.5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı mısır nişastası
1.5 çay bardağı kavrulmuş susam
1 paket vanilya
3-3.5 bardak un
1 paket kabartma tozu
Yapılışı:
Hafif pembeleşene kadar kavrulmuş ve soğumuş susam ile odasıcaklığındaki diğer malzemeleri karıştıralım hamur yapalım.Un miktarını hamurun toparlanmasına göre ayarlayalım.Ceviz kadar yuvarlayıp tepsiye dizelim. 170C ısınmış fırında hafif kızarana kadar pişirelim.Soğuyunca tepsiden alalım.
Peynirli kıyır poğaça tarifi Sevgili Yetur'dan,tarifin linkini bulamadım şu an bendeki tarifi yazıyorum.
Malzemeler:
1 paket margarin
1/2 bardak sıvıyağ
1/2 bardak ılık su
1 limon suyu
1 kabartma tozu
tuz
4 bardak un
Yapılışı: Bütün malzemeyi karıştırıp hamur yapalım.İstediğimiz gibi iç malzeme kullanıp şekillendirelim üzerine yumurta sarısı sürelim. 200C ısınmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

0 Responses to "Susamlı Kurabiye ve Peynirli Kıyır Poğaça"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...