Peynirli Tava Böreği

Author: LUGAS // Category:
Tatil istiyoruuummm...
Bana yetmiyor hafta sonu.Hafta sonu derken benim için sadece Pazar günü desek daha doğru olur.Cumartesi günü de yarım gün çalışıyorum çünkü ve bu yarım gün benim bütün günümü götürüyor gibi bir şey.Geriye bir tek Pazar kalıyor ve oda bana yetmiyor.Ne güzel olurdu şöyle
insanlar sadece yarım gün çalışıp bütün işlerini bitirebilseler ve günün diğer yarısı onlara kalabilse.Böyle olanlar vardır muhakkak.Ama benim gibilerden bahsediyorum.Geri kalan zamanı öyle güzel değerlendirirdim ki:) Kendime, aileme, arkadaşlarıma daha fazla vakit ayırabilirdim. Kurslara giderdim, spor salonuna yazılırdım, sosyal faaliyetlerde bulunurdum.
Daha belki bir sürü şey.Çok şikayetçi değilim ama yinede bunları hayal etmiyor değilim. He hiç çalışmasam diyelim onuda yapamam. Yapıma uygun değil. Okul bittiğinden beri iş hayatındayım onsuz da yapamam. Böyle devam yani ne yapalım. Bayram tatili,yılbaşı tatili, yıllık izin neyime yetmiyor :)) Çalış Pınarcım sen devam :))
Minicik, küçücük :) haftasonu tatilinde yaptım bu böreği. Çok pratik.Fırınada ihtiyaç yok.Ayrıca lezzetli de oluyor. Sadece ihtiyacınız olan teflon bir tava.

Malzemeler:
  • 2 adet yufka
  • 250 gr.beyaz peynir
  • 1 tutam maydanoz
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1/2 çay bardağı süt
  • Toz kırmızı biber,karabiber (acılı isterseniz)

Yapılışı:

Teflon tavanızı sıvıyağla yağlayın.Yufkanın birini kenarları dışara gelecek şekilde tavaya yayın.Diğer yufkayı gelişigüzel parçalayın.Parçalardan birazını tavaya yaydığınız yufkanın üzerine dağıtarak yayın.Peynirli-maydanozlu harcın tamamını (isterseniz içine kırmızı biberle karabiber katın ben kattım) yufkaların üzerine dağıtın. Üzerine bir kat daha parça yufkalardan koyun.Bunun üzerine bir kasede karıştırdığınız sıvıyağ ve sütün yarısını bir kaşık yardımıyla yayın.Tekrar yufka parçaları koyun.Üzerine süt ve sıvıyağ karışımını tekrar gezdirin. En son tavanın dışına taşan yufkalarıda düzgünce üzerine kapatıp yağlayın.Ocakta çok kısık ateşte pişmeye bırakın.Bir tarafı pişince bir kapak yardımıyla çevirip diğer tarafını pişirin.İşlem tamam. Servis yapabilirsiniz :)) Üzeri çıtır, içi yumuşacık pratik bir börek. Tavsiye olunur.

Görüşmek üzere:))


0 Responses to "Peynirli Tava Böreği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...