Peynirli Su Böreği

Author: LUGAS // Category: , ,







Photobucket
Hamur Malzemeleri;

5 yumurta
2 yemek kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

İç Harcı İçin;

400 gr.Lor peyniri (Ben Teksüt'ün lor peynirini kullandım.Yeğı ve tuzu yerindeydi)
1 demet maydanoz

Yufka aralarını yağlamak için;

Zeytinyağı veya eritilmiş tereyağı

Haşlama için;

3 litre su
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 çay bardağı sıvıyağ

Soğutmak için ;

3 litre su (Ara Ara değiştirilerek su daha azda konabilir.Ama mutlaka su ısınıp bulandıkça değiştirilmeli)

Hazırlanışı;

Hamur Malzemeleri Yoğurulur.Ve ne çok sert ne yumuşak bir hamur elde edilir.Hamur 10 eşit parçaya bezeler halinde bölünür.
Tepsi yağlanır-40-48 cm çapında tepsi olucak.(Ben teflon tepsi kullandım)
Hamur bezeleri ince bir şekilde açılır.İlk kat açılan beze haşlanmaz.İlk kat haşlanmadan tepsiye dizilir.
Tuzlu su ve yağ kaynatılır, kesilen hamurlar (Hamuru kolay haşlamak için 2 ye bölebilirsiniz.Sorun olmaz yerleştirirken.pişince anlaşılmıyor:) )önce sıcak suda 10 saniye kadar haşlanır sonra soğuk suya batırılır, sonrasında süzgeç üstünde suyu süzdürülür.
Hamurların yarısı araları hafif zeytinyağı yada tereyağı ile yağlanarak kat kat tepsiye yerleştirilir..Peynirli maydanozlu iç harç serilir.Kalan yufkalar yağlanarak kat kat aynı şekilde yerleştirilir.yerleştirilir . En üste düzgün açılmış ve sudan geçirilmiş yufka yayılır.Daha sonra 180 -200 derece fırında üzeri kızarana dek pişirilir.

Arzu ederseniz tepside ocak üstünde dikkatlice çevirerekde eşit şekilde böreği pişirebilirsiniz.Ama ben fırında pişirdim..


0 Responses to "Peynirli Su Böreği"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...