PADİŞAH LOKUMU (LOKUM TATLISI)

Author: LUGAS // Category:
Önce üye olduğum forumda hilal isimli bir arkadaş yapmıştı bu tatlıyı sonra yemekteyiz yarışmasında gördüm en son Fikriye arkadaşımızın blogunda da görünce kesin deniycem dedim çok merak ettim gerçekten güzel görüntüsüde hoş bir tatlı oluyor her ne kadar görüntü kısmını pek ben beceremesemde tadı süperdi.

Tarife geçmeden önce hatalarımı yazayım. 1.hatam tepsiyi ıslatmak gerekiyor demişti yemekteyiz yarışmasında yapan bayan diğer tariflerde de ıslatmayın hindistan cevizi serpin diyordu. Ben ıslatmadım onun yerine bolca hindistan cevizi serptim ve rulo yaparken çok zorlandım yapıştı kaldı tepsiye bence siz önce tepsiyi ıslayın daha sonra rulo yaptıktan sonra hindistan cevizine bulayın.
2. hatam ise kremşantiyi az koymam oldu dışı çikolatalı içi bembeyaz görünsün istiyordum ama kreması az olunca görüntüde pek hoş olmadı.
Ben yinede tarifte bir paket yazıyorum ama siz iki paketten yapabilirsiniz.
Diğer arkadaşlarım sade yapmışlardı ama ben iki renk olsun istedim ve böyle denedim.
3. hatam kremşantiyi muhallebi hafif ılıkken döktüm ve hemen yumuşadı kremşanti.Muhallebi iyice soğuyunca üzerine kremşantiyi yayın.

Tarifime geçebilirim artık.


Malzemeler:
1/2 litre süt (yaklaşık 2.5 su bardağı kadar)

1 su bardağı un

1 paket vanilya

3-4 çorba kaşığı kakao (arzuya göre)

1 çorba kaşığı margarin


İç kreması için:
1 çay bardağı süt

1 paket toz kremşanti
Yapılışı: Unu tencereye alıyoruz yavaş yavaş sürekli karıştırarak yarım litre sütü ilave ediyoruz vanilyayı ekleyiyoruz benim yaptığım gibi kakaolu yapacaksanız kakaoyuda ekleyip ocağa alıyoruz kaynayıncaya kadar sürekli karıştırıyoruz epeyce koyu bir kıvama gelince acağı kapatıp margarini ekliyoruz ve mikserle biraz karıştırıyoruz.
Kare bir borcamı hafif ıslatıyoruz muhallebimizi döküyoruz ve düzgünce yayıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Muhallebi soğurken 1 çay bardağı süt ile 1 paket kremşantiyi koyulaşana kadar çırpıyoruz. Muhallebi iyice soğuyunca kremşantiyi üzerine yayıyoruz dolapta bir gece bekletiyoruz. Büyük kareler halinde dilimliyoruz. Her bir kareyi kenarından kıvırarak rulo halinde sarıyoruz. Hindistan cevizine buluyoruz ve dilim dilim kesiyoruz. Ortalarına fındık koyup servis ediyoruz.
Benim yaptığım ruloların her birinden 4'er dilim çıktı 6 tane kare vardı yani 24 parça lokum oldu bu malzemeden misafir sayınıza göre malzemeyi ayarlarsınız.
Çok uzattım yine, bu arada fotoğraf makinamız da geldi.
Afiyet Olsun.


0 Responses to "PADİŞAH LOKUMU (LOKUM TATLISI)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...