Nar Ekşili Pırasa

Author: LUGAS // Category:


Özdemir pırasa sevmez, bamya sevmez, kabak sevmez onu sevmez bunu sevmez. Ama bu hafta sonu Realden ister ye ister yeme diyerek aldım pırasamı :). Dün akşam da işten gelince başladım yemeği yapmaya. Eşim havucunu çok kat da bari onları yiyeyim demeye başladı :). Yemeğin pişmesi uzun sürdüğünden ve çok acıktığımızdan ben 2 tabak eşim de 1 tabak yedi :).

Malzemeler:

  • 1 kg pırasa
  • 3 adet havuç
  • 2 küçük kuru soğan
  • 1-2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 adet küp şeker
  • 1/2 limon suyu
  • 4-5 tahta kaşık zeytinyağı
  • 1 çay bardağı pirinç
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • tuz
Yapılışı:

Pırasaları ayıklayıp yıkadıktan sonra halkalar şeklinde dilimleyin. Soğanları temizleyip yemeklik doğrayın. Doğranmış soğanları zeytinyağında kavurun. Temizlenip ince halkalar şeklinde doğranmış havucu da katın ve 5 dk daha soteleyin. Pırasaları, nar ekşisini, limon suyunu, şekeri, tuzu ve suyu tencereye ekleyip 20 dk pişirin. Tencereye daha sonra yıkanmış pirinçleri ekleyin. Sebzeler ve pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Bana rengi biraz soluk göründüğü için çok az salçacık ve bibercik de kattım. Bu arada yemeğiniz pişerken benim gibi yanma tehlikesi geçirmemek için suyunu sık sık kontrol edin. Suyu çok az kaldıysa veya kalmadıysa su ekleyin. Bu arada düdüklü tencerede pırasa yapmayı bilen varsa püf noktası var mı acaba! Tencerede pişirmek oldukça vakit aldı.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Nar Ekşili Pırasa"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...