Limonlu Cheesecake (No Bake)

Author: LUGAS // Category:
Cheesecake denemelerime devam ediyorum ve sırada limonlusu var. Ben en çok çikolatalısını severim ama bu seferkini sevgili arkadaşım Ayşegül'e yaptığım için limonlu denedim. Kendisi tam bir Limonlu Cheesecake canavarıdır buyüzden günlerdir hangi usul de,hangi malzemelerle yapayım diye araştırma içerisindeydim. Neyse ki birkaç tarif bulup ufak bir iki denemeyle cuma akşamımı bunun için feda ettim. Sonuç harikaydı çünkü Ayşegül peşpeşe 3 dilim yiyecek kadar mutlu oldu :) Tekrar afiyet olsun diyorum.
Tarife geçmeden evvel birşey daha paylaşmak istiyorum, no bake (fırınsız) tarzını bulmak için birçok yemek kitabı ve blog sayfasına bakıp istediğim tarifi buldum demiştim ancak tariflerde verilen ölçüler malesef hep hatalıydı ve tabii bu durum beni inanılmaz zora soktu . Neyse ki daha önce cheesecake tecrübem olduğundan durumu zararsız kurtardım. Bunu şunun için söylüyorum, tarif vermek zor değil zor olan gerçekten tadıyla sunabilmekse eğer neden yemek tarifi veren onca yayında (yemek kitapları, bloglar vb) bu kadar hatalı anlatım ve hatalı ölçüler veriliyor ??? Cidden bu duruma üzülüyorum çünkü çok değerli ellerden çıkan bu tariflerin, aynı eller tarafından baştan sağma yazıldığına inanıyorum. Bu siteyi yapmakta ki en önemli sebeplerimden biriside bu olmuştu, doğru ölçü doğru tarif !
Benim tavsiyem aldığınız her tarifi önce yarı ölçülerle deneyip kıvamına bakmanız. Herkese iyi haftalar, doğru tarifler ve bol tatlı günler diliyorum ...

Melzemeler:
Hamur için
  • 2 su bardağı un (150 gr benim kullandığım bardağın ölçüsü)
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 125 gr tereyağ
  • 1 yumurta ve ilave 1 yumurta sarısı
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 23 yada 26 cm kelepçeli kek kalıbı

Yapılışı: Kek kalıbı iyice yağlanıp hazırlanır. Mutfak robotuna un, şeker, tuz ve ufak ufak doğranmış soğuk tereyağ parçaları ilave edilip iyice karıştırılır. Malzemeler birbirine karışınca (3 dk yeterli) yumurtalar ilave edilip tekrar robotta mazelemeler biribirine karıştırılır. Hamur kıvamınız ele çok yapışmayacak ama sertte olmayacak yumuşak bir kıvama gelince (ki şayet yapışkan kaldıysa un ilave edebilirsiniz) hamuru robottan alıp yağlamış olduğunuz kalıbın altına ve yanlarına eşit şekilde yayın. Bu işin en sıkıcı tarafı budur yayma işlemi , bu esnada malzeme sizi biraz zorlayabilir bu yuzden spatula ile dibini düzeltebilirsiniz daha sonra 20 dk buzlukta dinlenmek üzere kalıbı kaldırıyoruz. Bu süre bitince kalıbı 180 derece (onceden ısıtılmış) fırında dibinde birkaç delik açıp 30 dk pişiriyoruz. Pişme esnasında kabarırsa tekrar delikler açıp inmesini sağlayın. Daha sonra oda ısısında soğumaya bırakıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken hamurun yüzü ne çok beyaz nede çok koyu kıvama kadar gelmeden hafif pembeleşinceye kadar pişmesi yeterli olacaktır.

Malzemeler-Krema: (kremanı tarifini cafefernando dan aldım ve sadece ölçülerde değişiklik yaptım)

  • 900 gr. labne peyniri (Trakya çiflik marka tercih ettim)
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı krema
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü (Dr Oetker marka sanırım Türkiye de yok enazından ben bulamadım )
  • 2 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1/3 limon suyu

Yapılışı:

  1. Kremayı bir cezveye alıp ocakta kaynatın sonra ateşten alıp içerisine limon kabuğu rendesini ilave edip ağzı kapalı olarak bekleme bırakın.
  2. Benmasi usulü işlem yapacağımız için dibi su dolu kaynamakta olacak bir tencere ve onun üzerine içine oturmayacak buyuklukte ısıya dayanıklı bir kap alın. Tencreye iki prmak geçmeyecek kadar su koyup kaynatın ve üzerine diğer kabı suya değmeyecek şekilde yerleştirin. Bu kaba yumurta ve şekeri ileve edip 20 dakika boyunca tel çırpma teliyle koyu kıvama gelene kadar çırpın.
  3. Beklemekte olan limonlu kremayı, limon suyunu, vanilya özütünü ve mısır nişastasını sırakla yumurtalı karışıma ilave ederek 10 dakika daha çırpın.
  4. Daha sonra büyükçe bir tencereye bu malzemeyi aktarıp orta ateşe koyarak içerisine labneyi ekleyin. Karışım koyulaşıp muhallebi kıvamına gelinceye kadar çırpmaya başlayın. İstediğiniz kıvama gelince soğumuş olan kek kalıbımızın içerisine malzememizi sıcak haliyle döküyoruz. Üzerini düzgün olması için spatula ile düzeltebilirsiniz.
  5. En son kalıbın üzerini alüminyum folyoyla kapatın ve en az 12 saat buzlukta soğumaya bırakın. Servis yapacağınız zaman buzluktan aldığınız kabı önce bir süre genleşmesi için bekleyin daha sonra kelepçeyi açmaya calışın aksi taktirde buz olup donan kelepçe zorlamak zorunda kalırsınız ki o da cheesecake çatlatabilir.

Vee son olarak cheesecake üzerine sos isteyenler için limonlu sos tarifi:

Malzemeler: 40 gr tereyağı, 1 limon kabuğu rendesi, 1 çorba kaşığı , 1/2 su bardağı toz şeker , 1 yumurta. Tüm malzeme iyice çırpılarak benmari usulu eritilir. Malzeme ılıyınca 12 saat sonra dolaptan çıkarılan cheesecake üzerine dökülüp 2 saatte bu şekilde soğması için buzluğa alınır. Yada servis esnasında tabağa alınan cheescake üzerine sos soguk dokulerekte kullanılabilinir.

0 Responses to "Limonlu Cheesecake (No Bake)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...