Hurmalı & Haşhaşlı Kek

Author: LUGAS // Category:


Şule ile Gimata gittimiz bir gün hurma almıştım. Hem faydalı bir besin olduğu için hamileliğimde de yemeliyim diye düşünmüş hem de Sana'nın sayfasından not ettiğim bu tarifi denemek istemiştim. Tarifte malum margarin kullanılıyordu; onun yerine 1 çay bardağı zeytinyağı kullandım; ayrıca diğer malzemelerde de değişiklik yaptım.

Malzemeler:

  • 3 adet yumurta ( 2 iri yumurta kullandım)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 10-15 adet hurma
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz ( orjinalinde yoktu)
  • 2-3 yemek kaşığı haşhaş
  • 1 adet limon kabuğu rendesi
  • 1 adet portakal kabuğu rendesi ( eklemedim)
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un ( kepekli un kullandım)
Hazırlanışı:

Hurmaların çekirdeklerini çıkarıp 3 veya 4'e bölün. Şeker ve yumurtaları mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın. Daha sonra zeytinyağını ilave ederek çırpmaya devam edin. Yoğurdu ve limon kabuğu rendesini ilave edin. Daha sonra Un ve kabartma tozunu ekleyin ve düşük devirde karıştırın. Son olarak hurma, haşhaş ve cevizi ilave edip yine düşük devirde çok az karıştırın. Yağlanmış dikdörtgen kalıba hamuru dökün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 45-50 dk. pişirin. ( Bıçağı keke batırdığınızda hurmalardan dolayı bıçak tamamen temiz çıkmıyor; bu sizi yanıltmasın zira ben yanılıp keki biraz fazla pişirdim)

Afiyet olsun...

0 Responses to "Hurmalı & Haşhaşlı Kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...