Yöresel Yemekler

Author: LUGAS // Category: ,
Yöresel yemek etkinliği için bulgurla yapılan iki köfte tarifi seçtim. Sarımsaklı köfteyi anneannem yapardı, çocukluğu Adana 'da geçtiği için oradan edindiği damak tadını da bizlere yansıttı. Şimdi bu lezzetli yemeği aktarma sırası bana geldi...
Malatya'lılar ise aynı köfte hamurunu, farklı bir sunum ve sos ile pişiriyorlar . Köfteler yumuşacık , ağızda eriyor. Suda kaynatmak yerine buharda pişirmekte besin değerinin kaybolmasını önlüyor.


Adana'dan Sarımsaklı Köfte
Malzemeler:
Köfte Hamuru için
  • 2 su bardağı İnce Bulgur
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1+ 2/3 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı tuz
Sarımsaklı sos için
  • 10 diş sarımsak (ezilmiş)(ben 2 diş sarımsak kullandım )
  • 7,5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • köftenin üzerini süslemek için 1 demet maydanoz(isteğe bağlı)
Yapılışı:
  • Bulguru geniş bir kaba koyup , tuzu katın. Bir su bardağı suyu ara ara serperek 10- 15 dakika yoğurun.
  • Unu katın.2/3 su bardağı su ilave ederek 10 dakika daha yoğurun.Üzerine bez kapatın. Su ile ıslatarak fındık büyüklüğünde köfteler yuvarlayıp, ortalarını çukurlaştırın.Köfteleri delikli süzgece yerleştirip, kapağını kapatın, kaynayan suyun buharında pişirin.
  • Sosunu hazırlamak için,yağı ısıtıp sarımsağı ekleyin.Biraz çevirip , salçayı ilave edin kırmızı biber serpin,haşlama suyundan yarım bardak kadarını sosa ekleyip bir taşım kaynatın.
  • Pişen köfteleri içine koyup birkaç dakika daha kaynatın.Maydanozu ince doğrayıp köftelere karıştırın.

Malatya'dan Sıkma Köfte
Malzemeler:
Köfte Hamuru için
  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 5 yemek kaşığı un
  • 1+ 2/3 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı tuz
Domatesli-Soğanlı sos için
  • 10 adet yeşil biber
  • 3-4 adet büyük boy domates(henüz yaz domatesleri olmadığı için biraz domates suyuyla , 15-20 kiraz domates kullandım)
  • 4 büyük boy soğan(bana çok fazla geldi, 1 orta boy soğan kullandım)
  • 1/2 bardak tereyağı (1/4 bardak zeytinyağı kullandım)
Yapılışı
  • Köftelerin şekilleri fındık büyüklüğünde yuvarlak olacak.Köfteleri sarımsaklı köftede olduğu gibi hazırlayıp pişirin.
  • Sosu hazırlamak için soğanları ince ince doğrayın. Yağ ile birlikte tencereye koyun.Kapağını kapatarak kısık ateşte pişirin.
  • Yeşil biberlerin içini çıkarıp doğrayın,domatesi ve biberi soğana ilave edip pişirin.Köfteleri haşlama suyunda biraz ilave edin, pişmeye yakın köfteleri ekleyerek bir taşım kaynatın.
  • Yoğurt veya ayranla servis yapın.
Kaynak:Türk Mutfağından Örnekler (Ayşe Baysal)

0 Responses to "Yöresel Yemekler"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...