HAŞHAŞLI ÇÖREK

Author: LUGAS // Category:



Çok sevdiğim ve uzun zamandır denemek isteyip de cesaret edemediğim bu tarifi en sonunda misafirlerim için yaptım böylesi daha iyi oldu kendimiz için yapmaya kalksaydım pek özenmeyecektim belki de bu kadar güzel olmayacaktı çok leziz oldu bir deneyin derim:)

Malzemeler:
2 su bardağı ılık süt
1 paket yaş maya (42 gr.)
1 su bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı toz şeker
tuz ve dövülmüş haşhaş (damak tadınıza göre)
aldığı kadar un yaklaşık 4-5 su bardağı kadar koydum ben

Yapılışı: Mayayı sütle eritin içine tuzunu şekerini yağını ve ununu ekleyip yumuşak bir hamur elde edin hamurun üzerini örterek 1 saat kadar dinlendirin.
Mayalanmış hamuru üç parçaya bölerek elinizle ya da nerdane yardımıyla açın (25-30 cm çapında oluyor ) açtığımız hamurların aralarına haşhaş sürerek üst üste koyup resimdeki gibi şeritler halinde kesin.

şertleri simit gibi burarak gül şeklinde sarın üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Arzuya göre üzerine susam çörek otu dökebilirsiniz



Afiyet olsun..


Not:haşhaşı yumuşatmak için 1 çay bardağı sıvı yağ vardı tarifimde yanlız çok yağlı olabilir endişesiyle koymamıştım iyi ki koymamışım bence biraz ağır olurdu yinede koymak isterseniz bir kasede yağ ve haşhaşı karıştırıp hamura o şekilde sürebilirsiniz.

0 Responses to "HAŞHAŞLI ÇÖREK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...