Hanibana

Author: LUGAS // Category:


Biraz zahmetli ama oldukça lezzetli bir yemek. Tarifi buradan aldım. Malzeme miktarlarında değişiklik yaptım.

Malzemeler:

  • 1/2 kg kıyma
  • 2 küçük +1 orta boy kuru soğan
  • 2 sivri biber
  • 1 domates
  • 2 havuç
  • 2 patates
  • 250-300 gr konserve bezelye
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı yoğurt
  • 1 silme çay kaşığı kabartma tozu
  • 1,5 su bardağı sıcak su
  • 1 çorba kaşığı salça
  • yenibahar, tuz, karabiber, kimyon
Yapılışı:

2 küçük soğanı soyup rendeleyin. Kıymaya soğan, yoğurt, kabartma tozu ve baharatları ilave edin ve yoğurun. Köfte harcını iki eşit parçaya bölün. Bir yarısından yumurta büyüklüğünde parçalar kopartın. Parmak kalınlığında uzun şerit yapın ve uçlarını birleştirin. Diğer yarısından ise fındık büyüklüğünde köfteler yapın. Patates ve havuçları temizleyip küp küp doğrayın, biberleri temizleyip kıyın. Asıl tarifte köfteler ve sebzeler kızartılıyordu fakat ben ağır olmasını istemediğim için tavaya 1-2 kaşık zeytinyağı koydum. Patates, havuç ve biberleri soteleyerek hafif pişirdim. Kalan yağda köfteleri de aynı şekilde yarı pişirdim. Bezelyenin suyunu süzün. Bir kapta tüm sebzeleri harmanlayın. Borcama simit şeklindeki köfteleri dizin ve ortalarına fındık şeklindeki köftleri yerleştirin. Kalanları da diğer yerlere serpebilirsiniz. Sebzeleri ekleyin.
Kalan soğanı temizleyip küp şeklinde doğrayın. 2 yemek kaşığı zeytinyağını tavada kızdırıp soğanları kavurun. Salçayı ekleyip 1-2 dk daha kavurun. Suyu ilave edip sos kıvamına gelene kadar pişirin. Sosu köftelerin ve sebzelerin üzerinde gezdirin. Domatesleri dilim dilim doğrayın ve en üste yerleştirin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin. Ben yaklaşık 30 dk pişirdim.

Afiyet olsun..

0 Responses to "Hanibana"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...