Çubuk Kraker

Author: LUGAS // Category:
Arkadaşlar bir taraftan ütü yapıyorum diğer taraftan Zeytinağacı'nı güncelliyorum. Pazartesi sendromuna fazlasıyla yakalanmış durumdayım. Haftasonu Oktay Usta'nın tarifinden çubuk kraker yaptım.Hem işe götürmek hem de acil durumlarda çocukların eline tutuşturmak için iyi bir alternatif. Diyet yapanları da unutmuyorum, tok tutuyor gerçekten, kıtır kıtır yemek zevkli . Tarife geçiyorum -yapımı oldukça kolay:


Çubuk Kraker

Malzemeler
  • 2 su bardağı un ( 3 su bardağı kadar kebekli ve beyaz un karışımı kullandım, un miktarı değişebiliyor)
  • yarım paket kabartma tozu
  • 50 g tereyağı ( 3 kaşık zeytinyağı kullandım)
  • 1 su bardağı buzlu su
  • tuz
  • 1 yumurta sarısı
  • üstüne sürmek için susam (dilerseniz çörek otu ve haşhaş da kullanabilirsiniz)
Yapılışı
Yağ ve yumurta sarısını biribirine yedirip suyu ekleyin . Kulak memesinden daha sert bir hamur elde edene kadar un eklemeye devam edin. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye, çubuk şeklini verip yumurta beyazı sürdüğünüz ve susam serptiğiniz krakerleri dizip önceden ısıtılmış , hararetli fırında (230 C de ) pişirin. Ben hamurun bir kısmına ince çubuk şekli verdim, kıtır kıtır oldular. Kalanına daha kalın boru şekli verdim. Her ikisini de beğendim. Denemenizi tavsiye ederim.

0 Responses to "Çubuk Kraker"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...