Kremalı Ayva Tatlısı

Author: LUGAS // Category:


Bu sefer meşhur günlerimizden ayva günü için İncik Boncuk sitesinin sahibi sevgili Nurdan'a konuk oluyoruz. Ayva ile ne yapacağımı yine etrafıma sordum, araştırdım, birçok tarif aklıma geldi ama eşimin iş yerinde yediği tatlıdan esinlenerek bu tarifi hazırlamaya karar verdim. Eşim işyerinde aynı tatlının elmalısını yiyormuş, biz ayvaya uyguladık. Aslında tatlıyı eşimle birlikte yaptık desem yalan olmaz. Ayvaların çekirdek yuvasını eşim oydu. Krema malzemelerini karıştırdı :). Şimdi düşünüyorum da tatlıyı ben yapmadım galiba :)). Tadı aşureyi anımsatan oldukça hafif bir tatlımız oldu.

Malzemeler:

  • 3 adet orta boy ayva
  • 1,5 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı şeker
İçi İçin:

  • 2 çorba kaşığı dövülmüş ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın
Kreması İçin:

  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1/2 paket vanilya
  • yarım bardaktan biraz fazla toz şeker
Yapılışı:

Ayvaların bütün olarak kabuklarını soyun ve oyacak yardımı ile çekirdek yuvalarını oyun. Düdüklü tencereye dik duracak şekilde yerleştirin. Dik durması için ayvaların altını kesebilirsiniz. 1,5 bardak su ekleyin ve 20 dk düdüğü kapalı şekilde pişirin. İç malzemesi için ceviz ve tarçını karıştırın. Ayvalar piştikten sonra üzerlerine şekeri serpin ve şekeri iyice çekmesini sağlayın. Ocaktan alın ve soğumaya bırakın. Bu arada krema için yumurta, şeker, un ve vanilyayı tencereye alın. Sütü yavaş yavaş ekleyin. Karıştıra karıştıra muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ayvaları tencereden alın ve kaselere yerleştirin. İçlerini cevizli karışımla doldurun. Kasenin kenarlarına bir miktar şerbetinden ekleyin. Sıcak muhallebiyi ayvaların üzerine dökün. Muhallebiniz çok katı olursa sonradan soğuk süt ekleyerek blendırdan geçirebilirsiniz. Toz antep fıstığı ile süsleyerek dolapta soğutun.


Afiyet olsun..

0 Responses to "Kremalı Ayva Tatlısı"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...