YUMOŞ POĞAÇA

Author: LUGAS // Category:
Geçenlerde yine vermiştim poğaça tarifi .Ama bu poğaça biraz daha farklı.Tam anlamıyla yumuşacık oluyor.Hele sıcacıkken çayın yanında öyle güzel gidiyor ki.Mutlaka deneyin derim.Ben çok beğeniyorum. Bu tarifimi de PDÇS- 23 de http://www.deryadanlezzetler.com/ yayınlamak istiyorum.Ayrıca papatya68 in http://papatya68.blogcu.com/ poğaça etkinliğinde de yayınlamak istiyorum.



  • 3,5 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket pakmaya
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un

İçi için:

  • Peynir
  • Kırmızı toz biber
  • Karabiber

Üzeri için:

  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • Susam
  • Çörek otu

Yapılışı:Hamur için gerekli olan bütün malzemeleri güzelce karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim.Diğer tarafta peynirimizi ezp içine kırmızı biber ve karabiberimizi katıp karıştıralım.Hamurun mayalanmasını beklemeden cevizden biraz büyük parçalar koparıp içine peynir koyup yuvarlayalım.Tepsimize aralıklı olarak sralayalım.Üzerine yumurta sarısı ve pekmezi karıştırıp sürelim.Susam ve çörekotunuda serpelim.Tepside mayalanmasını bekleyelim.Mayalandıktan sonra 180 derecede pişirelim.Afiyet olsun.

0 Responses to "YUMOŞ POĞAÇA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...