yeni şablon ve çikolata soslu ıslak kek

Author: LUGAS // Category:
Geçen aydan beri şablonumu değiştirip daha aydınlık.. daha ferah birşey yapmak istiyordum..Henüz blogumda yeniyken elimi çabuk tutup yeni yerime geçeyim istedim :)) Blogumda bir çeşit ev gibi gören biriyim. Mesela eski şablonum 2 oda bir mutfak gibi geliyordu sıcak ama samimiydi .. şimdiki şablonumda 3oda 1salon havasındayım hatta ekstradan manzaralı terasımda var gibi geliyor ;)
Başka blogları gezerkende aynı hisse kapılıyorum çok ferah, çok samimi çok cooll :) Her ziyaret ettiğim blogun görünümü blog sahibi hakkında az çok ipucu veriyor bana.. eee az zaman geçirmiyoruz burda bloglarımızda bize benziyor haliyle, mal sahibine benzermiş hesabı..

Şimdilik şablonla yetiniyorum, başlıktaki Ayşegül'ümüde (ki yeni şablonla eskisi arasındaki genişlik farkıda ayşegül resminden belli oluyor zaten) en kısa zamanda ayarlayacağım..

Onsuz olmaz:)...




Tatlı bir başlangıç olsun diye tatlı birşeyler yapmak istedim. Yumuşak, ıslak, lezzetli olsun istedim, nette bakınırken blog kardeşliğinden :) aslının mutfağında yumuşak kek tarifini gördüm..

annesinin tarifiymiş.

Malzemeleride her an elinizin altında bulunan malzemeler yani ekonomikte bir tarif!

Hemen denedim.. bahsettiği gibi çok güzel,
yumuşak bir kek ortaya çıktı..
Burdan onun vasıtasıyla annesine de teşekkür etmek istiyorum..

Tarifi veren eller dert görmesin :)

Ben üstüne hazır çikolata sosu da döktüm orjinal tarifte arasındaki tek fark budur. İstediğiniz gibi yapın size kalmış..

işte tarif...



Malzemeler:


  • 2 yumurta

  • 1 su bardağı süt

  • 1 yemek kaşığı yoğurt

  • 1.5 su bardağı şeker

  • 2 su bardağı un (biri bir parmak eksik olacak ve kakao ile dolacak)

  • 1 tutam tuz

  • 1 çay kaşığı karbonat

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ


  1. Önce yumurtaları mikserle iyice çırpın.

  2. Sütü ve yoğurdu sırasıyla ilave edip her aşamada iyice çırparak köpürtün.

  3. Şekeri bu karışıma ekleyip karıştırmaya devam edin.

  4. Daha sonra kalan bütün kuru malzemeleri ekleyin.

  5. en son olarak yağı ilave edin.

  6. karışımı yağlanmış ve unlanmış bir kalıba dökün. Önceden 170 dereceye ısıtılmış fırında 50 dakika pişirin.

Büyükçe bir kek kalıbı kullanmanızı tavsiye ederim, yoksa kek çok fazla kabardığı için taşmalar meydana gelebiliyor. Kek pişmesine yakın hazır çikolata sosunu üzerindeki tarife göre hazırlayın kek pişip kalıbından çıkartır çıkartmaz üzerine dökün ki sosu kek bir güzel içine çeksin.. Afiyet olsun..

0 Responses to "yeni şablon ve çikolata soslu ıslak kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...