UFUĞUN KEKİ

Author: LUGAS // Category:

Bu aralar bloglarda gördüğüm, yapmak istediğim tarifler artınca dün akşam birini denemeli artık dedim. Ufuk'un sitesinde gördüğüm bu keki biraz değiştirerek uyguladım. Ben kendi yaptığım tarifi yazıyorum. Ben, eşim ve iş arkadaşlarım tarafından tam not alan bu keki mutlaka deneyin derim. Harika bir lezzet ve bundan sonra benim favori kekim kesinlikle budur :))

Malzemeler :

4 iri boy yumurta,
1 cub şeker, (240 ml. lık bardak)
1 su bardağı (200 ml.) sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
1 çay bardağı (100 ml.) portakal suyu,
Küçük küp küp doğranmış 1 portakal kabuğu,
2 cub un, ( normal boy 3 su bardağı'na yakın un)
4 yemek kaşığı badem tozu,
2,5 yemek kaşığı kakao,
1 paket kabartma tozu,
Yarım su bardağı dövülmüş ceviz,
1 su bardağı damla çikolata,


Yapılışı:

Yumurtaları şekerle, uzun süre şekerler eriyene kadar çok iyi çırpalım. Daha sonra sırasıyla yağı yavaş yavaş akıtalım, portakal suyunu ilave edelim. Unu, kakaoyu, kabartma tozunu bir kaç kere eledikten sonra badem tozunuda karıştıralım. Yumurtalı karışama önce portalal kabuklarını daha sonra un karışımını yavaş yavaş ekleyerek en düşük ayarda karıştıralım. (Burda belirtmem gereken yumurtaların büyüklüğüne göre karışımın aldığı un miktarı değiştiğinden bunu göz kararı kek kıvamını alana kadar miktarı kendiniz belirlemelisiniz. Çok katı veya sıvı olmamalı akışkan kıvamlı olacak. Eğer sıvı olursa kabardıktan sonra çökme yapar, katı olursa kekin dokusu yumuşak olmaz.) Cevizi ve damla çikolatayı ekleyerek spatulayla karıştırıp, yağlı kağıt serdiğim kare borcamda 180 C derecede 40 dk.pişirdim. İstenilen formda pişirilebilir. Fırından çıkarmadan önce mutlaka kürdan testi yapıp öyle alalım. Erittiğim beyaz çilolata ile üzerlerini süsledim.

0 Responses to "UFUĞUN KEKİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...