Sünger Bob ve Patrick Topkek

Author: LUGAS // Category: ,
Sevgili Selen'in seçtiği ''Minik Eller Mutfakta'' etkinliğinden haberdar olunca aklıma ilk gelen yapacağımız çalışmanın Sünger Bob ve arkadaşı Patrick konulu olmasıydı.Minik oğlum tam bir Sünger Bob fanatiği,onun sayesinde benim de son zamanlarda izlediğim tek çizgifilm diyebilirim.Ben en çok Patrick'in saf hallerini seviyor ve gülüyorum.

Kızım ve minik oğlumla yapabileceğimiz en kolay ve zevkli çalışmayı seçtik, topkek yaptık. Selen'e kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.

Kızım kekleri süslerken çok eğlendi,ertesi gün okuldaki samimi arkadaşlarına da tattırmayı ve ''Bunu ben yaptım ''demeyi ihmal etmedi.



Minik oğlum ise hem çok şaşırıyor hem de eğleniyordu süslerken ve tadarken kekleri.Tabii o da okula götürmeyi ihmal etmedi .

Malzemeler:

3 yumurta

1 bardak şeker

1 paket krema

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 kaşık yoğurt

2.5-3 bardak elenmiş un

Kırmızı ve sarı gıda boyası

Tüm malzemeyi karıştırarak kek hamurunu elde ediyoruz.Kek hamurunu ikiye ayırıp birine kırmızı diğerine sarı gıda boyasından mercimek tanesi kadar ekliyoruz ve minik pasta kapsulllerine 1 cm. boşluk kalacak şekilde paylaştırıp 170C sıcak fırında 15-20 dk kadar pişiriyoruz.Pasta kapsullerini metal veya silikon muffin kalıplarına koyarsak yayılmasını ve form kaybetmesini engellemiş oluruz.Kek tarifi olarak kendi klasik tarifinizi de kullanabilirsiniz.Ben çocukların aromalı tatları (tarçın,zencefil vs.) çok sevmediklerini düşündüğümden dolayı sade bir kek pişirdim.Kekleri süslemeleri yapmak için soğutalım.


Süslemeler için Royal Icıng:

1 yumurta akı
3 damla limon suyu
2.5 çay bardağı pudra şekeri
renkli gıda boyaları
Yumurta akı limon suyu ve pudra şekrini çırpın ,şeker yumurtanın büyüklüğüne göre az veya çok gelebilir.Boza kıvamında olması esasına göre ayarlayabilirsiniz.Minik kaselere bölerek kürdan ucuyla istediğiniz renkleri ekleyerek karıştırın.Yağlı kağıttan minik külahlar yaparak içine renkli Icıng doldurup istediğimiz şekilde süsleyelim(biz süslemede plastik sıkma şişesi kullandık,olmayanlar verdiğim linkteki gibi sıkma torbası yaparak kullanabilir).Farklı renkleri üstüste kulanırken 2-3 dk. kadar alttaki rengin kurumasını bekleyelim.

0 Responses to "Sünger Bob ve Patrick Topkek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...