PORTAKALLI KAP KEK

Author: LUGAS // Category: ,


Artık figür harici bir şeyler koyayım dedim bloga :) Dün akşam daha önce yaptığım fakat tarifini bloga eklemediğim portakallı çamur kekten, ortaya bu kapkekler çıktı. Kahvelisini yaptığım çamur kekin portakallısı daha çok sevildi :) Ben son yaptığım hali ile yazıyorum. İş yerindeki arkadaşlarım tarafından çok beğenildiğini eklemeliyim :)

Malzemeler :

120 ml. taze sıkılmış portakal suyu,
1 portakal kabuğu rendesi,
180 gr. şeker,
80 gr. bitter çikolata (kuvartür),
125 gr. tereyağı,
1 jumbo boy yumurta,
2 yemek kaşığı su,
80 gr. un,
20 gr. buğday nişastası,
1/2 çay kaşığı kabartma tozu,
20 gr. kakao,

Yapılışı:
Şeker ve portakal suyu ısıtılarak eritilir, tereyağ ve çikolata eklenip eriyene kadar kaynamamasına dikkat ederek karıştırılır. Portakal kabukları eklenip soğuması için 15 dk. beklenir. Daha sonra su ile çırpılan yumurta eklenir. Kalan kuru maddeler elendikten sonra eklenir ve karıştırılır. 180 C derecelik fırında 20-25 dk. pişirilip alınır. Bu ölçülerle ben 12 adet kapkek elde ettim.





0 Responses to "PORTAKALLI KAP KEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...