PEKSİMET

Author: LUGAS // Category:
Bugün sizinle peksimet tarifini paylaşacağım.Daha önce Dilek http://dide2003.blogspot.com/ yapmıştı ben de onun sayfasından öğrendim.Kendisinin de söylediği gibi gerçekten mükemmel bir lezzet.Tabii dişleri sağlam olanlar için.Çünkü kıtır kıtır .Dilek'ciğim iyi ki böyle güzel bir tarif verdin.Sana buradan çok teşekkürediyorum.Tarifi aldığımdan beri evden peksimet hiç eksik olmadı. Bir de Dilek bir ay dayandığını söylüyor.Daha bir ay bekletemedim.Çünkü tüketim oldukca fazla :)


Malzememiz:
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı su
3 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı (tepeleme) karbonat

Aldığı kadar un (5 su bardağı kadar)

Yapılışı:Tüm malzememizi karıştırıp güzel bir hamur yapalım.Poğaça hamurundan biraz sert olacak.15 dakika dinlendirelim. Hamurumuzu 3 e bölüp yuvarlayarak uzatalım.Keskin bir bıçakla yarım santimden daha az olacak şekilde dilimleyelim.200 derece de üzeri kızarana kadar pişirelim.Fırından çıkarıp dilimleri birbirinden ayıralım.Tepsiye dizip tekrar kuruyana kadar pişirelim.
Tarifimiz bu kadar ilk yaptığımda Dilek'in tarifine harfiyen uydum.Fakat hamur halinde dilimlemek bana çok zor geldi.Acaba dedim önce pişirsem sonra dilimlesem ve öyle yaptım.Bu daha kolayıma geldi.Altta da resimleri ekledim.Tabii görüntü değişiyor.Bir tanesi kızarmış ekmeğe benzerken diğeri daha orjinal oluyor.Ama tadı değişmiyor.Artık siz nasıl tercih ederseniz. Sevgilerle. Afiyet olsun.



0 Responses to "PEKSİMET"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...