ortaya karışık!

Author: LUGAS // Category: , , , , , , , ,


Makinem halaa! gelmedi.
Bir gün gelecek elbet..
Hafta sonu kardeşimin sözlüsünü
ve ailesini ağırladık.
Orta büyüklükte bir hanımlar toplantısıydı.
Masanın genel görüntüsünü ve bazı mamaları çektim.
Masadakileri biz hazırladık, Aynur donattı :)


Erman teyzemden elmalı kurabiye
(bunun tarifi yokmuş bende, en kısa zamanda yazayım)


Teyzemin patates salatası

Annemden kıymalı nokul

Fatoş teyzemden de bir patates salatası




Annemden üzümlü-cevizli nokul


Benden de mercimek köftesi

ve ıslak kek

Kekin sıvı hamurundan 1 bardak ayrılarak, daha sonra keke dökülerek hazırlanan sostan hiç hazzetmediğim için, ıslak kek yapmak, benim pek aklıma gelmez. Ama bunun sosunu ayrı yaptım ve daha sonra sıcak sıcak üstüne döktüm.

Hatta sos fazlamı oldu acaba diye bir kısmınıda dökmedim ama,
siz hepsini dökün kek içine çekiyor.
Tarifini veriyorum hemen..


Malzemeler:
3 adet yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
4/3 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya




Sosu için:

1/2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı damla çikolata
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı;
Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sonra sıvı yağı, sütü ekleyin. Mikserle çırpmaya devam edin. Kakao, un, k.tozu ve vanilyayı ekleyin. Kek hamurunu yağlanmış tepsiye dökün. (Ben 24 cm çapında yuvarlak tepsi kullandım. ) 170 - 180 derecede, önceden ısıtılmış fırında pişirin.

Sos için hazırladığınız malzemeleri küçük bir tencerede 1 taşım kaynatın ve fırından çıkan hafif ılıK haldeki kekin üzerine, dökün. Karışımı daha iyi çekmesi için dökmeden önce çatalla bir kaç yerinden keki delin. Üstüne hindistan cevizi serpiştirin. Afiyet olsun..

0 Responses to "ortaya karışık!"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...