havuçlu kek

Author: LUGAS // Category: ,
Son tarifimden bu yana bayağı bir zaman geçmiş çok utandım.. :/
Elde olmayan sebeplerden dolayı blogumu ihmal ediyorum,
kusura bakmayın.. Çok sevdiğim bir tarifle kaldığım yerden devam edeyim :) Havuç mevsimi bu ay sona erecek o yüzden " koş vatandaaaşş yetişen yapıyoor"



Tarif ve resimler bendenize aittir efenimm.. Bu keki bizzat kendim uydurdum. Biraz ondan biraz bundan.. kendi damak tadıma göre.. Ama tad konusunda beğenileceğine garanti veriyorum. Üstelik hem kalori olarak hem parasal açıdan gayet ekonomik bir kek tarifi. Bardak, bardak şeker ve yağ, kartonla yumurta koymuyorsunuz.. ;) Uydurdummu böyle uyduracaksınki takdir toplayasın di mi ama ;) =)



malzemeler:

2 yumurta

1 bardak şeker

2 yemek kaşığı sıvıyağ

3 yemek kaşığı yoğurt (sütsüz tarif için yoğurtun yerine yarım çay bardağı soda koyun)

1 tatlı kaşığı tarçın,

1 tatlı kaşığı kakao

2 bardak un (elenmiş)

kabartma tozu, vanilya

3 adet havuçun rendesi

1/2 su bardağı dövülmüş ceviz

üstü için pudra şekeri

Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın. Sıvıyağı, yoğurtu, tarçını ekleyin. Kakaoyu, unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek sıvı karışıma karıştırın. En son cevizle havuçu tahta bir kaşık yardımıyla keke karıştırın. 175 derecede 45 dk kadar pişirin. Klasik, kürdan sokup çıkarma yöntemiyle kekin piştiğinden emin olun.. Soğuyunca keki çıkartıp üstüne pudra şekeri dökün. Enfes oluyor valla billa!!

0 Responses to "havuçlu kek"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...