Somon Köftesi

Author: LUGAS // Category:
SOMON KÖFTESİ

MALZEMELER:(12 tane balık köftesi için)

5 veya daha fazla yemek kaşığı zeytinyağı
1 bardak, ince kıyılmış soğan
1 bardak beyaz şarap
1/2 bardak taze sıkılmış limon suyu
100 gr kapari, ince kıyılmış
1 kg somon file
3 bardak ekmek kırıntısı
2 yumurta
3 yemek kaşığı taze dereotu
1/2 tatlı kaşığı tuz bir fiske karabiber

HAZIRLANIŞI

4 kaşık zeytinyağını bir genişçe tavada ısıtın, kıyılmış soğanları 4dk kadar pişirin, ateşi yükselterek kapari, şarap ve limon suyunu da ekleyin, suyu azalana kadar, yaklaşık 15 dk pişirin. Ben tamamen suyunu çekmesini bekleyemediğim için bu karışımı bir süzgeçten geçirip suyunu, kapari + soğan karışımından ayırdım ve köfteleri servis yaparken sos olarak kullanmak üzere sakladım. Kapari + soğan karışımını bir kaseye koydum, onu da büyükçe, içi buz dolu bir başka kaseye oturttum ki çabuk soğusun. Karışım soğuyana kadar bekleyin Somonların temizleyin, 2cmlik küp şeklinde doğrayın. Mutfak robotunuzun kapasitesine göre, somonları bir kaç kerede, robottan geçirerek kıyma haline getirin. İçine yumurta, ekmek kırıntıları, dereotu, tuz, karabiber ve ilk adımda yaptığınız karışımı (susuz kısmını) ekleyin, iyice karıştırın Eğer çok kuru kaldıysa, ayırdığınız sostan az az ekleyip köfte yapacak kıvama getirin Yaklaşık yarım bardak kadar alıp, avcunuzda yassı köfte şekli verin ve bir fırın tepsisine dizin. Tarifte, köftelerin bu şekilde 6 saat kadar önceden de hazırlanabileceğini, tepsiyi buzdolabında bekletmeyi öneriyordu. Biz doğrudan pişirdik Genişçe bir tavaya (ilk aşamada kullandığımı kullandım) zeytinyağı ekleyin ve köftelerin her yanını 2dk pişirin İlk aşamada yapılan sos kaparilerden dolayı yeşil renkte.. öyle servis yapmak çok çekici gelmezse limon dilimleri ile servis yapın.

Afiyet olsun!

===Resimli Yemek===

0 Responses to "Somon Köftesi"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...