Çavdar Ekmeğim

Author: LUGAS // Category:



Çocukken komşumuz(sıkı aile dostumuz)Havva Abla'nın köyüne giderdik annemlerle ve bahçede ekmek yaparlardı, yufka ekmeği bilirsiniz, ne çok severim ne çokk...arasına tereyağı,peynir ve ceviz mmm...

Evde ekmek yapımı deyince aklıma ilk gelen o zamanlardır.

Sinangil'den gelen paketten çıkan ekmek unlarından birini arkadaşım Sultan'a hediye ettim diğerini ise geçen gün denedim inanılmaz güzel oldu ve öyle doyurucu ki bir dilimi bile kahvaltıda yeterli geldi doğrusu.

Tarifi çok basit, paketin içinden çıkan ekmek unu ve mayaya 1,5 su bardağı ılık suyla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar yoğurdum, nemli bezle üzerini örtüp sıcak bir yerde 15 dk kabarmaya bıraktım.Kabaran hamuru bir kaç parçaya ayırıp unlanmış tepsiye koyup fırında yine yaklaşık 40 dk mayalanmasını bekledim, üzerlerine çizik atıp, susam serpip unladığım tepsiye yerleştirip, önceden ısıttığım 200C fırında 15 dk pişirdim.


0 Responses to "Çavdar Ekmeğim"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...