BROKOLİLİ TAVUK SALATA

Author: LUGAS // Category:

Malum yaz geliyor, artık hafif şeyler yemek lazım ki hafif şeyler giyebilelim. Ben de çok sevdiğim bir çin salatasını deneyeyim dedim. Doyurucu ve lezzetli oldu. Tarif çok pratik, ben çok beğenerek yedim. Sos tarifinde bize yabancı olarak bir tek istiridye sos var. Büyük marketlerde çok rahat bulunuyor. Ama bulamadıysanız koymasanız da olur bence. Olmazsa olmaz değil yani. Ben salata olarak sade yedim. Aslında pilavın ya da makarnanın üzerine sos olarakta kullanabilirsiniz. İşte tarif:


Malzemeler:
Yarım kilo kuşbaşı tavuk
1 paket brokoli (küçük parçalar halinde koparılmış)
1 yemek kaşığı tam buğday unu (normal un da kullanılabilir)
Tuz
Karabiber

Sosu için;
3 yemek kaşığı acı sos
2 yemek kaşığı ketçap
1 - 2 yemek kaşığı bal (isteğe bağlı ama lezzet veriyor )
1 yemek kaşığı istiridye sosu
2 yemek kaşığı soya sosu
1/4 su bardağı su
Kavrulmuş susam

Tavukları daha önce sezar salatada yaptığım gibi sosa yatırdım. (1lt soğuk suya 1 yemek kaşığı tuz ve şeker ekleyip eritin. Tavukları iyice yıkayıp bu suya atın. Buzdolabında yarım saat bekletin.)Siz yatırmadan da kullanabilirsiniz. Brokolileri çok diriliğini kaybetmeyecek şekilde haşlayın. (10 dakika kadar) Tavukları sudan çıkarıp iyice kurulayın. Bir kabın içinde un, tuz, karabiberi karıştırın. Tavukları bu karışıma bulayın. Çok az yağ döktüğünüz tavada tavukları 15-20 dakika soteleyin. Bir kapta susam hariç diğer bütün sos malzemelerini köpürtmeden yavaşça çırpın. Brokoli ve tavuğu bir kaba alıp, harmanlayın. Üzerine sosu dökün. Teflon bir tavada susamları kavurun. Salatanın üzerine serpiştirin.

Afiyet olsun.

0 Responses to "BROKOLİLİ TAVUK SALATA"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...