YOĞURTLU PATATES KÖFTESİ

Author: LUGAS // Category:


MALZEMELER
Patates
havuç
sıvı yağı
yoğurt
2 diş sarımsak
karabiber ,tuz
kırmızı toz biber yada salçası
YAPILIŞI
Patatesler haşlanır soyulur.Havuçlar rendelenir ve az yağda tavada sotelenir.Haşlanmış patatesler püre haline gitirlir ve içine sotelenen havuç katılır.Tuz ve karabiber de eklenip ılınmaya bırakılır.Elimizle ceviz büyüklüğünde yuvarlaklar yapılır.Servis tabağına alınır.Üzerine srımsaklı yoğurt dökülür..Onun üzerine sıvı yağda salça ve pulbiber yakılarak sos olarak gezdirilir..Afiyetle yenir...


Canım arkadaşlarım beni sobeye davet edeli uzun zaman oldu .Ama ben vakit bulamadığım için onlara bir teşekkür bile edemedim.Üstelikte hepsi birbirine karıştı ..Bu kadar vakit geçirirsem olacağı buydu..Şimdi tek tek hatırlamaya çalışayım bakalım:).
Sevgili Zerrin im ,beni çocukluğum da yaşadığım evi anlatmam için oyuna çağırmış. Çok teşekkür ederim canım..



Ben çocukluğumu Almanyada geçirdim .Doğumum dan 10 yaşına kalan olan kısmını.Resimlerimden hatırladığım kadarıyla 3 yaşına kadar çok katlı bir apartmanın en üst katında oturduğumuzu biliyorum.Soğuk bir evdi.Kimseleri tanımıyorduk sanırım.Daha sonra taşındığımız ev ise hala hayallerini kurduğum ve sanırım ulaşamayacağım bir ev..2 katlı müstakil bir ev ve kocaman bahçesi olan.Bahçesinde ise Babam ın kendi elleriyle bize kurduğu salıncağı ve kayağı.Küçük bir oyun parkı:)Bisikletlerimiz ve bir sürü oyuncağımızın olması.Babam ın aydan aya çim biçme makinesi ile bahçemizi bir bahçıvan edasıyla budaması..Onu izlemek.Alman komşularımızın köylerinden firenk üzümü toplayıp bize getirmesi.Almanların bayramlarını kendi bayramımız gibi kutlayıp onlarla eğlenmemiz.Fakat kendi dini bayramlarımızda ise Almanların bizimle bayramlaşması.Bunlar çocukluğuma dair hatırladığım küçük küçük anektotlar. 7 yaşına geldiğimde ,Babamın Türkiye de okula başlamam için karar vermesi ise benim Türkiyede geçireceğim günlerin başlangıcıydı..Aile binamız vardı .Amcamlar dayımlar ve babannemlerin oturduğu ..Apartmanın girişinde kuzenlerim ile evcilik oynadığım günleri çok iyi hatırlıyorum.Küçük paspaslar serer ,genelde benim Almanyadan getirdiğim oyuncaklarla oynardık.Hatta o zamanlar Emel Sayının "yağdır mevlam su " şarkısı çok gündemdeydi..Biz ise elimize birer tarak alır kimse bizi duymuyormuşcasına bas bas bu şarkıyı sölerdik:) ne günlerdi o günler..Sokağa çıkılır yakar top, istop oynar ip atlardık.Akşam ezanı okununca ise Babaannem bizim eve girmemiz için komut verirdi.Bu arada ben dayımlarda kalıyorum .Annemler ise Almanyadalar:( .15 tatil ve yaz tatilerinde ise bana yine Almanya yolu gözükürdü..İşte böle çocukluğuma dair anılarım.




Yaramaz Lulum da bana arkadaşlık ödülü vermiş. Çok teşekkür ederim.
Salişim(ona böyle dememi seviyor:)arkadaşlık ödülüne layık görmüş .lutf etmiş:)
Sevgili muhterem arkadaşlık ödülü ..Çok teşekkür ediyorum.
Minik evim Elif arkadaşlık ödülü ..Ay canım benim çok saol:)
Sevgili Beyza ise bir test yapmamı istemiş. Vawwwww farklı :)teşekkürler.



Daha hatırlayamadığım arkadaşım varsa eğer, nolur bana kızmayın .Sizlere beni oyuna davet ettiğiniz için çokkk teşekkür ediyorum..Yanlız Beyza nın sobesi biraz ilginç geldi.Hemen anında bu testi denemeye karar verdim.Sizlerde merakınızı gidermek için yapabilirsiniz.














Eğer bu 2 sobeye katılmak isteyen varsa , arkadaş listemdeki bütün arkadaşlarımı davet ediyorum:)buyrun.Sevgilerimle

0 Responses to "YOĞURTLU PATATES KÖFTESİ"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...