YOĞURT SOSLU TAVUK

Author: LUGAS // Category:




Yoğurt soslu tavuğu ilk defa denedim.Bu kadar lezzetli olacağını hiç tahmin etmemiştim.Evdeki malzemelerle pratik bir şekilde hazırlayabilirsiniz.Genelde körili hazır sos kullanırdım ,ama evde kalmadığı için bu sosla yapmak zorunda kaldım.İyiki de kalmışım:)





MALZEMELER

1 Kilo kalem but yada kanat
3 kaşık yoğurt
4 kaşık sirke
4 kaşık sıvı yağ
1 tane soğan
2 diş kadar sarımsak
tuz, karabiber,pulbiber,kimyon,kekik
isteğe bağlı ketçap ( Ben kattım)
İsteğe bağlı patates

YAPILIŞI

Tavuk hariç bütün malzemeler karıştırılarak sos haline getirilir.Soğan ve sarımsak içine rendelenir. Temizlenmiş tavuklar sosa bulanıp 3 saat kadar bir kapta ,bu sosta bekletilir.Daha sonra teflon tavaya alınarak 40 dk kadar önce kısık ,suyunu çekene kadar,sonra harlı ateşte iyice kızarana dek pişirilir.Afiyetle yenir.İsteğe bağlı yanına patatesler ikiye bölünerek konulabilir.Onlarında tavuktan bir farkı kalmıyor nefis oluyor.Tavsiye edilir.

0 Responses to "YOĞURT SOSLU TAVUK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...