KEŞKEK

Author: LUGAS // Category:
Geçmiş Ramazan Bayramınızı hepinizin kutluyorum. Allahtan hayırlara vesile olmasını diliyorum.


Eşim Karadenizli olmasına rağmen ,bu zamana kadar etkinlik tarifi için bekledim ..Sebeb ise ;Kayınvalidemin yaptığı özel güzel yemeklerden biri olsun diye. Ben yapamıyormuyum tabiyki yapıyorum ama ,Kayınvalidemin elinden yemesinin lezzeti ayrı bir güzel oluyor..:)
Uzak olmasından dolayı görüşmemiz bayrama denk geldi. Bayramın meşhur yemeklerinden biride keşkektir..İlk başlarda alışamama rağmen, bu lezzete şimdi ise karnım patlayana kadar severek yiyorum.Karadenizlilerin meşhur bayram sofralarının vazgeçilmezleri olan, karalahana dolmaları keşkek ve tatlı olarakta arkasından aşlı börek ,bayıla bayıla yediklerimin arasındadır..Giresuna has keşkek yemeğinide böylece karadeniz etkinliğiyle buluşturdum.Aslında aşlı böreğin tarifini vermek istiyordum ama, resimleri gerçekten çok kötü çıkmış. İnşallah en kısa zamanda tarif olarak daha sonra resimleyip sizlere sunmak istiyorum. Kısmet keşkeğinmiş.
Bu tarifi okurken bi yandanda horon tepin isterim ..Bu parçayıda sizin için eşime seçtirdim..Bunada onun hakkı olsun istedim..ha uşak hahaha:)))...



Etkinlik sahibesi Yeşim hanıma kolaylıklar diliyorum..Tarifimize geçiyorum..
Keşkek.
Malzemeleri
aşurelik buğday(yarma)
kuşbaşı et
tereyağı ve sıvı yağı
soğan ,tuz
Yapılışı
Akşamdan dilediğiniz kadar yarma( aşurelik buğday) bol su dolu tencerede kaynatılır.Altı kapanır, sabaha kadar şişmesi sağlanır..İçine biraz sıvı yağ,
tuz dökülerek, irice soğan, yemeklik doğranır,ve tekrar kaynatılır..Bir yandanda kuşbaşı etler suyunu çekene kadar başka bir tencerede kavrulur, sonra bol teryağında etler kızartılır..2 saat pişen keşkek tenceresinin içine etler atılır 1 saat daha yarmalar iyice açılana kadar ,yani Giresunluların tabiriyle hışır olana kadar pişirilir:)..Yoğun kıvamda olması gerekir. Koyu olan keşkek sıcak sıcak servis edilir..Afiyet olsun...

0 Responses to "KEŞKEK"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...