Tuzlu kurabiye

Author: LUGAS // Category:
Bu tarifi bir alman arkadasimdan almistim. Kendisi ic harcini kendi damak zevklerine göre hazirlamisti.Ama bu lezzetin ismini unuttum,yani yarisini biliyorum"schnecke li" birseydi :)). Aman ne önemi var sanki. Ben ona kendim isim koydum.Beyaz peynirli yaptim,ama ispanakli,kiymali,patatesli ve sucuklu da yapilabilir,cokta lezzetli oluyor.Malzemelerin
ölcüsünü yazmadim cünkü miktar istege göre degisebilir.Kimi cok peynirli kimi az,yada cok hamur yapmak isteyen olabilir diye.

MALZEMELER

  • yumurta sarisi
  • 1 yumurta (ic harci icin)
  • beyaz peynir
  • maydanoz
  • zeytin
  • maya
  • siviyag
  • sut/su
  • 1 tatli kasigi tuz
  • bir cay kasigi kadar toz seker
  • aldigi kadar un

HAZIRLANISI

Un derin bir kabin icine elenir ve icine yas maya,tu,seker konar ilik su ile yogrulur,biraz sivi yagda eklenir.Güzelce yogurduktan sonra nemli bir örtü üzerine atilir ve bir müdet dinlendirilir.Aslinda biraz aceleci oldugum icin sicak su dolu olan bir kabin üzerine hamur kapini koyarim:) daha hizli olsun diye. Hamur dinlenirken diyer yanda baska bir kabin icine beyaz peynir, kiyilmis maydanoz, cekirdekleri cikmis zeytin (isteyen pul biberide koyabilir) bir yumurta ve cok az sivi yag ile karistirilir. Hamur mayasina gelmis ise, hamur miktarina göre büyük bezeler bölünür.Unlu tezgahin üzerinde merdaneyle hamurlar acilir. Ne ince nede kalin olmasi gerekiyor. Acilan hamurlarin icine peynir harci serilir ve rulo seklinde hamur sarilir. Cok dikkatlice hamurlar bicakla yaklasim 2-2,5cm genisliginde kesilir. Kesilen parcalar tepsiye dizilir.Tepside firin kagidi olmasi gerekir.Üzerine yumurta sarisi sürülür ve firina konur. Kizardiktan sonra firindan alinir ve sicak servis yapilir afyet olsun.

0 Responses to "Tuzlu kurabiye"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...