Ev Yapımı Eticin

Author: LUGAS // Category:
Eticine bayılırım. Kim sevmez ki. Çocukluğumuzun vazgeçilmezi... Sırf Dr.Oetker'in süsleme şekerlerin kullanmak için düştü aklıma bu Eticin yapma fikri. Kurabiye gayet lezzetli.
Ama tümü Eticin gibi değil yine de. :( Yapımıda pek zahmet verdi bana. Özellikle üzerindeki marmelat için çok tarif aradım nette. Jöleli bir tarif olmalı diye düşündüm kendimce. Sonunda kendimce bir tarif çıkarttım.

Sonuç : İdare eder.
Sadece görüntü için paylaşıyorum. Bir de ileride "bak çakma Eticin de yaptım" demek için. Bence uğraşmak yerine en yakın markete gidip Eticin alın :)) Ben uğraştım ama bir daha yapar mıyım bilmem.

Kurabiye Hamuru İçin;

Malzemeler:

1 yumurta
4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
2 çorba kaşığı yoğurt
120 gr margarin
1 çay kaşığı tuz (silme)
1.5 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi karıştırıp. Hamuru yoğurun, oklava ile açıp kalıp ile kesin. Kalıpla kesilen kurabiyelerin ortasını küçük bir ilaç şişesinin tabanıyla bastırın ki marmelatın koyulacağı bölgeyi oluşturalım. 180 derece önceden ısıtılmış fırında 10-15 dk pişirin. Kurabiyeler soğurken üst marmelatı hazırlayın. Pişen marmelatı sıcak olarak kurabiyelerin ortasına dökün. Dr. Oetker süsleme şekerini marmelat soğumadan kurabiyelerin üzerine serpin. Afiyet olsun.
Üst Malzeme:

1 çay bardağı portakal suyu
6 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı limon suyu
1 tatlı kaşığı toz jelatin

Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi sos tenceresine koyup kaynatıyoruz. Koyulaşınca (boza kıvamı gibi) ocaktan alıyoruz. Her kurabiyenin ortasına 1 çay kaşığı kadar döküp yayıyoruz.

0 Responses to "Ev Yapımı Eticin"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...