PROFİTEROL(Karemel,beyaz çikolata ve çikolata soslu)

Author: LUGAS // Category:


Hepimizin şimdilik gözü aydın ve bütün bloggerlere geçmiş olsun diliyorum.24 ekimi hayatım boyunca hiç unutamayacağım.O gün benim doğumgünümdü ve bana blogger çok kötü bir süpriz yaptı..İnanamadım şok oldum.Oysaki arkadaşlarım tarafından beni güzel süprizler bekliyordu.Fakat bunu bana bloğum çok gördü:(..Hevesimi alamadım.Bu nedenle kendime yeni bir doğumgünü tarihi belirlemeyi düşünüyorum:P hehehe .Neyseki sonunda bloglarımız açıldıda birbirimize kavuştuk:)İnşallah bir daha böyle birşey başımıza gelmez..















Beyaz çikolata sos ile hazırladığım profiterol ise benim doğumgünü pastam oluyor.Aslında yabancı bir sitede gördüğüm koyun görünümlü bir pasta olacaktı ama, beceriksizliğim yüzünden koyunun şeker hamuru kısmı biraz kaykıldı:))


Sizlere farklı farklı günlerde yaptığım , ama hepsini aynı yazıya topladığım profiterollerimin tarifini vermek istiyorum.Oğlum çok seviyor ve canı tatlı yemek istediğinde sanki çok kolaymış gibi haftada bir bunu yapmamı istiyor:)Bende oğluşumu kıracağıma kafamı kırarım daha iyi deyip ,kendim de bu profterollerden faydalandığım için sık sık yapmaya çalışıyorum.Bu arada doğumgünümü kutlayan canım arkadaşlarıma çok çok teşekkür ediyorum..Benden kurtuluşunuz yok, en kısa zamanda kendime bir doğumgünü daha belirleyeceğim:P:)))hehe




Buda karemel sos ile denediğim profiterol..

MALZEMELER

1,5 Su Bardağı Su
100 Gr. Margarin
1 Su Bardağı Un
4 Yumurta
Yarım Çay Kaşığı Tuz
1 Çay Kaşığı Şeker
1 paket vanilyalı kremole
3 bardak süt
hazır çikolata sos
2,5 bardak süt
Beyaz çikolata sos alıp da deneyebilirsiniz,üzerinde yazan tarife göre uygulayın.

YAPILIŞI
Suyu ve margarini bir tencereye koyun .Ocağı yakın ve yağın erimesini sağlayın.İçine kaynayınca şekeri tuzu ve unu ekleyin.Karıştırarak göz göz oluncaya kadar unu kavurun.Ocağın altını kapayıp hamurun soğumasını 10 dk bekleyin.Blendir yardımıyla yumurtaları tek tek ekleyip hamura yedirin.Fırın tepsisine tatlı kaşığı yardımıyla hamurları tepsiye yuvarlak ve aralıklı şekilde dizin..Fırında yaklaşık 40 dakika kadar pişirin.İsterseniz ilk 15 dakikadan sonra kapağını açmadan fırınınızın ısısını biraz düşürün.Fırının içindekiler pişip soğuyana kadar kesinlikle kapağını açmayın.Yoksa hamurlarımız kabarmasına rağmen poff diye söner..Bu noktaya çok önem verelim!.Hamurlarımız pişerken biz bir yandan 3 dk lık kremolemizi çırpıp buzdolabına koyalım..Sos tenceresine ister beyaz sosu, ister çikolata sosunu koyup sütümüzle birlikte pişirelim..Sosumuz ve hamurumuz iyice soğuduktan sonra krema sıkma torbasına kremoleyi koyup hamur toplarımızın içine sıkalım.Eğer sıkma torbamız yoksa bıçakla ortadan ikiye kesip bir tatlı kaşığı kremamızdan arasına sürelim.Bütün hepsine aynı işlemi uygulayıp damak tadımıza göre istediğimiz sosumuzu üzerine dökelim..Afiyetle yiyelim.

0 Responses to "PROFİTEROL(Karemel,beyaz çikolata ve çikolata soslu)"

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...